Sökning: "mål med sponsring"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden mål med sponsring.
1. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER
2. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER
3. Kan företag påvisa en positiv effekt av sin sponsring? : En explorativ studie om hur företag mäter effekten av sin sponsring samt hur sponsring påverkar deras varumärkesimage
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Att sponsra idrottsorganisationer är ett väletablerat och vanligt förekommande fenomen bland företag. Miljontals kronor pumpas in i olika idrottsorganisationer med syfte att förbättra företags anseende om deras verksamhet samt varumärke. LÄS MER
4. Sponsring av damidrott – Ett öppet mål? : En kvalitativ studie om sponsringskonsulters syn på sponsring av damidrott och dess marknadsfördelar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Det finns stora skillnader i hur ekonomiska resurser fördelas i dam- och herridrotten, trots att fördelningen mellan antalet utövare är mer jämnt fördelad mellan män och kvinnor. Sponsring är en stor och betydande del av de ekonomiska resurserna för idrottsverksamheter, likväl går de största sponsringsinsatserna till herridrotten. LÄS MER
5. Framgångsrika sponsorsamarbeten : En kvalitativ studie om hur sponsorrelationer skapas och bibehålls samt vad som gör ett sponsorsamarbete framgångsrikt
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : De senaste åren har pekat på en uppåtgående trend att investera pengar i sponsring av idrottsföreningar. Sponsring av en idrottsförening är idag ett sätt för företag att marknadsföra sig, samtidigt som det är en viktig inkomstkälla för idrottsföreningarna. LÄS MER