Sökning: "mål och måluppfyllelse"

Visar resultat 1 - 5 av 193 uppsatser innehållade orden mål och måluppfyllelse.

  1. 1. "Samverkan - det är grundpelaren" : En kvalitativ studie utifrån samverkan mellan specialpedagoger och lärare runt det proaktiva arbetet på lågstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susan Verlinden; Annica Thörn; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Thörn, Annica och Verlinden, Susan (2022). ”Samverkan - det är grundpelaren.” Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Målstyrningens komplexitet : En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en bankorganisations målstyrningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Clara Bender; Amanda Hedh; Nathalie Rosell; [2023]
    Nyckelord :Målstyrning; Interaktion; Management by objectives; Kommunikation; Strategi; Uppföljning; Bank;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31      Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp  Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Bender Clara (00-10-26), Hedh Amanda (01-04-21), Nathalie Rosell (01-05-12)                                         Titel: Målstyrningens komplexitet: En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en organisations målstyrningsprocess. Handledare: Johan Grinbergs  Nyckelord: Målstyrning, Interaktion, Management by objectives, Kommunikation, Strategi, Uppföljning, Bank Forskningsfrågor: Hur interagerar chefer och medarbetare vid kommunicering av mål inom en bankorganisation och vad kan interaktionen resultera i? Vilka följder får medarbetarnas involvering i beslutsfattandet rörande en bankorganisations målsättning? Syfte: Syftet med denna studie är att studera den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare vid förmedling av mål inom organisationen. LÄS MER

  3. 3. SUMMATIV BEDÖMNING I HEM-OCH KONSUMENTKUNSKAP : En studie om hem- och konsumentkunskapslärares erfarenheter samt deras tolkning av läroplanen Lgr22.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Ida Mårtensson; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :likvärdig bedömning; måluppfyllelse; betygskriterier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sverige har ett mål- och kunskapsrelaterat betygssystem. Betygen används tillurval för vidare studier. Ett ansvar läggs således på betygssättande lärare, som förväntas görarättvisa och likvärdiga bedömningar genom att skapa samsyn och samförståelse förstyrdokument och betygssättning. LÄS MER

  4. 4. Ett jobb som alla andra : En kvalitativ studie om daglig verksamhet som en meningsfull och arbetshabiliterande sysselsättning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Saga Nyman Renström; Alice Tervalampi Olsson; [2023]
    Nyckelord :Day services; LSS; work; Daglig verksamhet; LSS; arbete;

    Sammanfattning : Följande studie genomfördes på uppdrag av Vård- och omsorgsförvaltningen i en av Sveriges större kommuner. Syftet med denna kvalitativa intervjustudie har varit att undersöka hur högfungerande deltagare på daglig verksamhet upplever insatsen i förhållande till sina behov och önskemål. LÄS MER

  5. 5. Kooperativt lärande som undervisningsmetod i matematik utifrånett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Adrian Adler; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker lärares perspektiv på kooperativt lärande som enundervisningsmetod inom matematikundervisningen. Kooperativt lärande innebär atteleverna elever arbetar tillsammans i små grupper för att uppnå gemensamma mål,tidigare forskning har visat att denna metod kan bidra till högre måluppfyllelse, socialafärdigheter och självkänsla hos elever. LÄS MER