Sökning: "mål och vision i företag"
Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden mål och vision i företag.
1. Hantera slöseri i omrullningsprocesser : En fallstudie på ett pappersföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Följande studie syftar till att kartlägga planeringsprocessen och identifiera brister med den, samt ge förbättringsåtgärder för omrullningen på ett fallföretag. Genom utvecklingen av en generell konceptuell modell för att förbättra planeringsprocesser av omrullning. LÄS MER
2. Fotbollsklubbar i en kommersialiserad värld : En kvalitativ studie om hur semi-kommersiella elitfotbollsklubbar bedrivs sportsligt och ekonomiskt
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Allt fler fotbollsklubbar har börjat genomgå en professionaliseringsprocess, där dessa i större utsträckning börjar efterlikna vanliga företag. Detta har resulterat i ett ökat fokus på kommersialisering, och en ökad betydelse av ekonomi inom fotbollsklubbar. LÄS MER
3. Implementeringsförslag för en kollaborativ robot
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Inom industrin sker stora förändringar, vilket innebär att företag behöver vara lyhörda för förändring. Kollaborativa robotar är ett vanligt inslag i utvecklingen mot industri 4.0 och företaget Elos Medtech i Skara har för detta syfte införskaffat sin första kollaborativa robot. LÄS MER
4. Implications of the CSRD on sustainability reporting: the need for digital maturity
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the implementation of the EU Green Deal, the EU has shown that it takes sustainability and climate-related issues seriously, as deminstraded by the implementation of the new reporting directive CSRD. CSRD aims to increase the transparency, reliability, and comparability of companies' sustainability performance. LÄS MER
5. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER