Sökning: "målgrupp 9"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden målgrupp 9.

  1. 1. Produktutveckling av lättviktsvindskydd : En jämförelsestudie inriktad på Trangias stormkök

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (2023-)

    Författare :Marcus Airikka; [2023]
    Nyckelord :Camping stove; design; development; efficiency; fuel stove; windtunnel; Campingkök; design; effektivitet; gaskök; stormkök; vindtunnel;

    Sammanfattning : Trangia är ett varumärke som har utvecklat stormkök sen år 1925. I dagens portfolio har de inga alternativ för lättviktsvandrare, däremot utvecklar de ett nytt kärl idag som skall passa denna målgrupp. Syftet med rapporten är att ta reda på hur ett nytt vindskydd kan se ut till detta kärl och utveckla ett slutkoncept. LÄS MER

  2. 2. Effekt av BFR-träning på hypertrofi och styrka hos två friska unga män : En kvantitativ fallstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Wilmer Grelsson; Björn Wretling; [2023]
    Nyckelord :Blood Flow Restriction träning; hypertrofi; styrka;

    Sammanfattning : Bakgrund: Styrka är en viktig faktor i självständighet och säkerhet, i synnerlighet hos äldre. Evidensen idag säger att högintensiv styrketräning är att föredra över lågintensiv i syfte att maximera styrkeökning. LÄS MER

  3. 3. Kommuners möjligheter att främja hållbar konsumtion i näringslivet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Ylva Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Climate change; Sustainable consumption; Municipality; Businesses; Local development; Local governance; Public-private cooperation; Sweden; Social Sciences; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Background: Today, unsustainable consumption patterns contributes to the increase of climate change and environmental degradation. Objectives: This study intends to increase the understanding of which opportunities local governments, in this study Swedish municipalities, possess to influence and cooperate with local businesses to promote development towards a more sustainable consumption. LÄS MER

  4. 4. Barn som lever farligt eller farliga barn? : en studie om samverkan kring och synen på barn och ungdomar i riskzon för att begå brott

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Maria Holmberger; Hannah Nilsson; [2020]
    Nyckelord :SSPF; Approach; Cooperation; Collaboration; Interorganizational collaboration; Youth; Crime; SSPF; Synsätt; Samverkan; Samarbete; Interorganisatorisk samverkan; Ungdom; Brott;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien handlar om att undersöka och analysera hur aktörer inom det brottsförebyggande samverkansprojektet SSPF, som är en förkortning för Socialtjänst, Skola, Polis och Fritid, ser på och pratar om barn och ungdomar i riskzon för att begå brott, samt hur de erfar en samverkansprocess kring målgruppen. Vi har sett att det existerar två parallella synsätt på barn och ungdomars brott som vi har valt att benämna som; barn som lever farligt och farliga barn. LÄS MER

  5. 5. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER