Sökning: "målgrupp budskap kanal"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden målgrupp budskap kanal.

  1. 1. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Forsgren; Ella Stattin; [2023]
    Nyckelord :Cirkulärt mode; engagemang; community; värdeskapande; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER

  2. 2. Kommunikatörens roll och förhållning: En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Quist; Philip Vaduva; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; kommunikatörens roll; digitala medier; interpersonell kommunikation; medielandskap; kanalval.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens titel: Kommunikatörens roll och förhållning - En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap kring kommunikatörers synsätt på utvecklingen av kommunikatörsrollen och deras förhållningssätt till samtida kommunikation, förändringen av medielandskapet och kanalval i relation till interpersonell kommunikation och digital kommunikation. LÄS MER

  3. 3. KOMMUNICERA FÖR ATT ÖVERLEVA – En kvantitativ studie om gymnasieskolors kommunikation i syfte att rekrytera elever

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Tverelv; Johan Törnroth; [2016-09-08]
    Nyckelord :kommunikation; Strategisk kommunikation; gymnasiemarknad; gymnasiemarknadsföring; målgrupp; kanal; budskap;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Examinator: Mathias Färdigh Sidantal: 65 (inklusive referenser och bilagor) Antal ord: 19 501 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur gymnasieskolor i Sverige kommunicerar i syfte att rekrytera elever. Teori: Strategisk kommunikation (inklusive teorier om målgrupp, budskap och kanal) Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Enkätsvar från 289 gymnasieskolor i Sverige Resultat: Med strategisk kommunikation som teoretisk ram redovisas hur de undersökta svenska gymnasieskolorna arbetar med målgrupper samt vilka budskap och kanaler de använder. LÄS MER

  4. 4. #Sociala medier : en studie om hur textila modeföretag bör kommunicera med kunder i sociala medier

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :YVONNE NYMAN; ANNY CHU; [2013]
    Nyckelord :Sociala nätverk; sociala medier; relationsmarknadsföring; word of mouth WOM ; integrerad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur textila modeföretag kan använda sociala medier. Vi frågar oss också hur företagen ska använda medierna för att få en närmre relation med kunder och hur sociala medier kan skada och stärka textila modeföretag. LÄS MER

  5. 5. Strategisk Marknadskommunikation för FlexiDrive Sverige AB

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Carl Bertilsson; [2011]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : FlexiDrive är ett nystartat företag som är i behov av en strategi för effektiv marknadskommunikation. Syftet med uppsatsen är att identifiera vilka målgrupper som är mer benägna att använda sig av FlexiDrive, kartlägga hur man bäst når dessa kunder, samt föreslå en strategi för marknadskommunikation utifrån dessa resultat. LÄS MER