Sökning: "målgrupp för film"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden målgrupp för film.
1. The Afterlife of Mockbusters : Mottagandet av Dingo Pictures på YouTube
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Personer har genom YouTube-videos och andra sociala medier uppmärksammat och gjort nytt material av äldre mockbustersfilmer. Den här studien granskar och analyserar vilka faktorer som möjliggjort för en sådan utveckling på internet. LÄS MER
2. En utvärdering av Markerless Motion Capture för amatörer
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Motion capture(“MoCap”) has been used for a long time in the movie and videogame industries to animate digital characters. This technology commonly requires a studio and expensive stationary equipment. However, in recent years markerless MoCap has emerged. LÄS MER
3. Feminism som handelsvara : Semiotisk filmanalys av Libresse reklamfilm wombstories
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna uppsats har undersökt hur Libresse har använt sig av det retoriska tilltalet för att nå ut och påverka sin avsedda målgrupp i reklamkampanjen #wombstories. En semiotisk filmanalys har genomförts där resultatet har analyserats utifrån teorier om kommodifierad feminism, wokeness och femvertising. LÄS MER
4. Fabelös! - en barnmusikproduktion
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik- och medieproduktionSammanfattning : I det här projektet utforskas kreativitet genom musikproduktion, och då specifikt genom produktion av barnmusik i kombination med animerad film. Det bottnar i ett intresse av hur man kan använda sig av olika musikaliska verktyg för att hjälpa till att berätta en historia, och från en upplevelse av att mycket av det existerande materialet i genren är ”plastigt” och ”överproducerat”. LÄS MER
5. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER