Sökning: "målgrupp hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden målgrupp hotell.

  1. 1. Hive : Produktutveckling av en additivt tillverkad sänglampa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Jens Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Industrial design; Product design; Bed lamp; Light environment; Scandinavian; FDM; 3D-print; Additive manufacturing; Teknisk design; Produktutveckling; Sänglampa; Ljusmiljö; Skandinavisk; FDM; 3D-print; Additiv tillverkning;

    Sammanfattning : Normada arbetar med att utveckla additivt tillverkade (3D-printade) möbler i skandinavisk stil och vill nuutöka sin produktportfölj med mindre produkter, såsom en sänglampa. Denna rapport fokuserar på att lösa ettvanligt problem med sänglampor idag, nämligen att de oftast antingen ger riktat ljus lämpligt för läsning ellerspritt ljus som skapar en mysig atmosfär. LÄS MER

  2. 2. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Fredriksson; Rebecka Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; Gamification; TAM; Marknadsundersökning; Camping; Hotell;

    Sammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER

  3. 3. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Patko; Muhinde Issa; Belinda Geralf; [2019]
    Nyckelord :International markets; target groups; market segments; regional DMO:s; Visit Sweden´s Marketing; Internationella marknader; marknadssegment; regionala DMO:s; Visit Swedens marknadsföring;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER

  4. 4. Hur information kan utformas för att underlätta användandet av en teknisk produkt

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Ronja Persson; [2017]
    Nyckelord :teknikinformation; informationsdesign; design; målgrupp; human-centered design; textdesign;

    Sammanfattning : Idag använder vi oss av en mängd tekniska produkter för att underlätta tillvaron. Många produkter har en viktig funktion, så som att förse människor med rent vatten i områden där det annars finns en brist på det. Men om produkten ska kunna utnyttjas till sin fulla potential, krävs också att den används på rätt sätt. LÄS MER

  5. 5. Teknologisk automatisering och personligt bemötande inom besöksnäringen : En studie om två in- och utcheckningsmetoder på hotell

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Adam Nilsson; Johanna Collander; [2016]
    Nyckelord :Automatisering; Personlig service; Personligt bemötande; Självbetjäningsteknologi; In- och utcheckning på hotell;

    Sammanfattning : Konsumenter påverkas idag av teknologiska innovationer. Självbetjäningsteknologier är en bidragande faktor till det automatiserade samhället och inom besöksnäringen talas det om Self Service Technologies (SSTs), som bland annat innefattar incheckningsautomater på flygplatser och hotell. LÄS MER