Sökning: "målgrupp kvinna"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden målgrupp kvinna.
11. Bakom prositutionen finns en kvinna i nöd - En kvalitativ studie om organisationers arbete för att stödja och skydda kvinnor i gatuprostitution
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Denna studie åsyftar till att undersöka vilket stöd och skydd som idag erbjuds av organisationer för kvinnor med erfarenhet av gatuprostitution i Göteborgs och Stockholms stad. Under studien kontaktades fyra organisationer som arbetar med inriktning för kvinnor i prostitution, två i Göteborg och två i Stockholm. LÄS MER
12. Vi lever alla med hiv En undersökning hur en målgrupp tolkar en reklamkampanj
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Vi lever alla med hiv. En undersökning hur en målgrupp tolkar en informationskampanj Författare: Anna Halvarsson Uppdragsgivare: Hivpreventionen i Västra Götaland Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för Journalistik och Masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER
13. Kvinnors våld mot män: En textanalytisk studie om hur fenomenet mansmisshandel skildras av allmänheten på två debattforum
Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Studien handlar om svenska heterosexuella män som är utsatta för olika typer av våld som utövas av kvinnor vilka män har en relation till. Problemet handlar om att det finns ett relativt sätt att tala om dessa män, i form av diskurser, samt själva debatten i stort. LÄS MER
14. Jag konsumerar, alltså finns jag - en granskning av hur genus och värdeföreställningar kommer till uttryck i reklamfilm.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Konsumtion blir ett allt viktigare inslag i vår vardag. Konsumtion har gått från att vara något behovsbaserat, till ett index på popularitet, status och attraktivitet som människa. Det reklambranschen spelar på i sina annonser är våra drömmar, mål och uppfattningar om vad som är attraktivt. LÄS MER
15. AllWorkIt.se- en affärsplan om unika arbetskläder på internet
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med vårt arbete var att utforma en affärsplan, där idén är att sälja arbetskläder till privatpersoner via e-handel. Bakgrunden är att vi ser ett ökat intresse för fritidsaktiviteter hos privatpersoner som kräver någon form av arbetskläder. LÄS MER