Sökning: "målgrupp mode"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden målgrupp mode.

  1. 1. iDeal på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av iDeal of Swedens kommunikation med sina följare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Andersson; Hanna Hellström; [2018]
    Nyckelord :Ideal; statussymboler; lyxkonsumtion; semiotik; iDeal of Sweden;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie var att se hur iDeal of Sweden kommunicerar med sin målgrupp genom de bilder och texter de publicerar på sitt Instagramkonto. Vi såg ett problem med att företag konstruerar en viss bild av verkligheten som kan komma att påverka unga tjejer. LÄS MER

  2. 2. Påverkan av kommunikation mellan företag och kundsegment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Öman; Louise Tevell; [2017]
    Nyckelord :fast fashion; hållbart mode; produktlivscykel; marknadsföring; konsument; mode; påverkan; förändring;

    Sammanfattning : Området för denna studie är att studera kommunikation mellan företag och kunder. I studien har ett “fast fashion” företag används som exponent. Studien avgränsas till unga kvinnor 15-30 år då företaget har detta kundsegment som målgrupp.  Kommunikation är idag ett viktigt verktyg för företag att sända ut budskap. LÄS MER

  3. 3. SKUGGA: Sunglasses with Variable Electronic Tint Control

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.); KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Ludvig Eriksson; Ilango Lourdudoss; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillsammans med den svenska design och ingenjörsbyrån, Top Notch Design & Engineering, har ett par solglasögon, under namnet SKUGGA, med elektriskt justerbar toning tagits fram. Ett av målen var att förverkliga en teknologiskt avancerad produkt med en icke-teknisk design. LÄS MER

  4. 4. Makt i modefotografier : En kvalitativ studie om iscensättande av makt i modefotografier i tidskriften BON

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Andreas Sundbom; [2016]
    Nyckelord :makt; mode; fotografi; visuella grepp och kroppen;

    Sammanfattning : Fotografiet ses av många som ett verktyg för att visa upp verkligheten för vad den är. Inom modefotografin är bilden istället noga utvald och förbestämd för att skapa åtrå och ett begär hos betraktaren. Vad som är intressant är vilken målgrupp bilderna riktar sig åt och på vilket sätt budskapet berättas. LÄS MER

  5. 5. Kommunicering av varumärkesidentitet : implementering av varumärkesidentitet i ett mode företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Johansson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; intern personalvarumärkesidentitet; varumärkesstrategi; kommunikation;

    Sammanfattning : Hur kommuniceras varumärkesidentiteten internt inom ett företag? Är samtliga medarbetare informerade om företagets varumärkesidentitet? Många forskare har studerat varumärkesidentiteten och den externa betydelsen av detta till konsumenter och hur detta omvandlas till en varumärkesimage. Men det finns perspektivbrist i teorin angående hur detta bör kommuniceras internt för att genomsyra samtliga komponenter inom ett företag. LÄS MER