Sökning: "målgrupp mode"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden målgrupp mode.
21. Mediebranschen + och modebranschen = En kärlekshistoria utan ände : En studie kring medie- och modebranschens möjliga påverkan på unga kvinnors klädkonsumtion.
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka i vilken utsträckning studerande kvinnor 20-25 år vid Högskolan i Halmstad baserar sin klädkonsumtion utifrån de modetrender som dagligen visas i media. Metod: Enkätundersökning som genomförts med ett slumpmässigt urval av studiens målgrupp, studerande kvinnor 20-25 år, kvalitativ djupintervju som genomförts med en respondent från målgruppen. LÄS MER
22. Urban kids- Funktionskläder för tuffa miljöer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : SammanfattningUrban kids är ytterfunktionskläder för citybarn. Projektet har gått ut på att utveckla funktionskläderför höst och vintersäsong som står i kontrast till outdoor- och sportföretagens estetiska värde. LÄS MER
23. Media för mode : framgångsfaktorer för onlinemagasin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Sociala medier och communities har blivit en del av de flesta konsumenters vardag. Företag använder internet som medium för att bygga upp lojalitet och nätverka med sina kunder och i förlängningen nå framgång. LÄS MER
24. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER
25. Are you smart enough to be stupid? : En receptions- och innehållsanalys av Diesels reklamkampanj BE STUPID
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Reklam försöker fånga intresset hos likgiltiga och stressade mottagare. Den försöker få oss att stanna till, men vill även bli ihågkommen efter att vi har lämnat den. I den här c-uppsatsen Are you smart enough to be stupid? är syftet att få ökad förståelse för hur Diesels - ett modeföretags - image framställs i dessa annonser. LÄS MER