Sökning: "målgrupp mode"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden målgrupp mode.

  1. 21. Mediebranschen + och modebranschen = En kärlekshistoria utan ände : En studie kring medie- och modebranschens möjliga påverkan på unga kvinnors klädkonsumtion.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Josephine Olsson; Sophie Strömstedt-Segerdahl; [2011]
    Nyckelord :Media; Mode; Konsumtion;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka i vilken utsträckning studerande kvinnor 20-25 år vid Högskolan i Halmstad baserar sin klädkonsumtion utifrån de modetrender som dagligen visas i media. Metod: Enkätundersökning som genomförts med ett slumpmässigt urval av studiens målgrupp, studerande kvinnor 20-25 år, kvalitativ djupintervju som genomförts med en respondent från målgruppen. LÄS MER

  2. 22. Urban kids- Funktionskläder för tuffa miljöer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Annika Göth Nilsson; [2010]
    Nyckelord :design; funktionstextilier; produktdesign; barnkläder; allväderskläder; mode; membran; funktionsplagg; polyester; funktionskläder; återvinningsbart; recycling; functional apparel; children; jacket; trousers; fabric; eco storm; urban; kids; environments; skaljacka; designprocess; polyestermembran;

    Sammanfattning : SammanfattningUrban kids är ytterfunktionskläder för citybarn. Projektet har gått ut på att utveckla funktionskläderför höst och vintersäsong som står i kontrast till outdoor- och sportföretagens estetiska värde. LÄS MER

  3. 23. Media för mode : framgångsfaktorer för onlinemagasin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sara Ljungdahl; Netta Lönnqvist; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier och communities har blivit en del av de flesta konsumenters vardag. Företag använder internet som medium för att bygga upp lojalitet och nätverka med sina kunder och i förlängningen nå framgång. LÄS MER

  4. 24. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER

  5. 25. Are you smart enough to be stupid? : En receptions- och innehållsanalys av Diesels reklamkampanj BE STUPID

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nathalie Amelander; Moa Quist; [2010]
    Nyckelord :Diesel; reklam; annons; kampanj; receptionsanalys; innehållsanalys; Retorsemiomodellen; varumärke; image; livsstil; mode; sex; Be stupid; retorik; semiotik; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Reklam försöker fånga intresset hos likgiltiga och stressade mottagare. Den försöker få oss att stanna till, men vill även bli ihågkommen efter att vi har lämnat den. I den här c-uppsatsen Are you smart enough to be stupid? är syftet att få ökad förståelse för hur Diesels - ett modeföretags - image framställs i dessa annonser. LÄS MER