Sökning: "målgrupp påverka"

Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser innehållade orden målgrupp påverka.

  1. 1. Bidragande faktorer till utvecklingen av PTSD bland ensamkommande barn under asylprocessen : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Hajigharnaei saadat; [2024]
    Nyckelord :Unaccompanied minors; Mental illness; PTSD; Asylum process; Migration; Age assessment; Ensamkommande barn; Psykisk ohälsa; PTSD; Asylprocess; Migration Åldersbedömning;

    Sammanfattning : Abstrakt De senaste decennierna har antalet ensamkommande barn som söker asyl i Europa ökat. Ensamkommande barn beskrivs ofta som en utsatt grupp som kan ha erfarenheter av fruktansvärda händelser med sig. LÄS MER

  2. 2. ATT NÅ UT TILL MÄN SOM HAR SEX MOT ERSÄTTNING En kvalitativ studie om yrkesverksammas upplevelser av det sociala arbetet med män som har sex mot ersättning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Julia Hagerö; Natan Nygård; [2023-01-25]
    Nyckelord :Män som har sex mot ersättning; män som säljer sex; prostitution; socialkonstruktivism; queerteori;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur sociala verksamheter som möter personer som har erfarenheter av att sälja sex arbetar för att nå ut till klienter som identifierar sig som män. Studien syftar även till att fördjupa förståelsen för hur socialt arbete förhåller sig till män som säljer sex. LÄS MER

  3. 3. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Andersson; Louise Forsgren; [2023]
    Nyckelord :slow fashion; business models; slow fashion business model; sustainable business models; slow consumption; fashion industry; slow fashion; affärsmodeller; slow fashion-affärsmodellen; hållbara affärsmodeller; långsam konsumtion; modebranschen;

    Sammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER

  4. 4. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER

  5. 5. Överbryggande broar : En scoping review om vad som främjar äldre migranters möjlighet till god vård och social inkludering inom vård och omsorg, trots språkliga och kulturella barriärer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Elin Malmberg; Frida Berggren Evesson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Överbryggande broar En scoping review om vad som främjar äldre migranters möjlighet till god vård och social inkludering inom vård och omsorg, trots språkliga och kulturella barriärer. Handledare: Aimée Ekman Examinator: Tina Olsson Bakgrund. Äldre migranter är en snabbt växande målgrupp och behovet av äldreomsorg ökar. LÄS MER