Sökning: "målgrupp segmentering"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden målgrupp segmentering.
16. Sociala mediers betydelse för två modeföretag på webben
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Denna uppsats behandlar sociala mediers betydelse för två webbföretags affärsplattformer. Vidare skapas en djupare förståelse för sociala medier och hur de kan användas av företag på webben. Uppsatsen har en hypotetisk-deduktiv ansats då befintliga teorier inom både sociala medier och affärsplattform finns men aldrig kopplats samman. LÄS MER
17. Segmenteringens inverkan på butikskommunikationen
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Vi har reflekterat över hur enskilda butiker många gånger tycks ha en butikskommunikation som inte riktigt stämmer med exempelvis de kunder som handlar i butiken eller det sortiment som tillhandahålles. Vi trodde att butiker med en tydlig målgrupp har lättare att utarbeta en ändamålsenlig butikskommunikation som kan spegla butikens identitet. LÄS MER
18. Kundsegmentets påverkan på butikskommunikationen : vilken påverkan har ett väldefinierat kundsegment på den exteriöra, interiöra och den psykosociala miljön?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur viktigt det är för en butik att ha ett väldefinierat kundsegment och vilken påverkan detta har på butikskommunikationen. Vi vill se hur en butiks valda kundsegment återspeglar sig på butikens exteriöra, interiöra och psykosociala miljö. LÄS MER
19. Kreditkort till en yngre målgrupp : Relationsuppehåll genom vilja eller hinder
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis concerns the Swedish credit card market to a younger public and specifically Nordea as a card editor. The purpose is to investigate whether a Swedish bank can, and want to build long term relationships with a young public through credit cards, and if so, how they do this. LÄS MER
20. Köpbeteende på mogna konsumentmarknader : – En studie av generationerna Y samt 55 plus
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : A segmented market, according to traditional methods, appears increasingly difficult in mature consumer markets. A common explanation is that the mature markets are often characterised by over-supply which results in a great variety of choices for the consumer. LÄS MER