Sökning: "målgrupp segmentering"
Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden målgrupp segmentering.
6. Marknadsföring och reklam på Facebook : påtvingad marknadsföring vs tillståndsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att användandet av sociala nätverk ökar så sker även en ökning av marknadsföring och reklam på dessa plattformar. Det största sociala nätverket idag är Facebook som har cirka 1,5 miljarder användare. LÄS MER
7. Strategier för positionering av kontorslokaler
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The report aims to examine how property owners position themselves to reach their target market, and which strategies they use when positioning their product. The investigation has been carried out mainly in the form of a case study in which a number of interviews with Stockholm real estate companies has been conducted, focusing on commercial property market segment. LÄS MER
8. Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp : hos Fast Fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. LÄS MER
9. Butiksetableringens byggstenar
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER
10. Sociala medier för att hantera kundkontakter
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : KONTEXT. I takt med att Internets framväxt och fler och fler människor ansluter sig till sociala medieplattformar som Facebook, uppkommer nya sätt att interagera och kommunicera mellan varandra. LÄS MER