Sökning: "målgrupp varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 152 uppsatser innehållade orden målgrupp varumärke.

  1. 1. Sociala medier och fotbollsjournalistik : En kvalitativ studie av svenska fotbollsjournalisters användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Fredrik de Ron; Ludwig Falkenborg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Twitter; Journalistik; Fotbollsjournalistik; Media;

    Sammanfattning : Sedan dess tillkomst på sent 1990-tal har sociala medier revolutionerat kommunikations- och interaktionsmönster mellan individer, och till följd påverkat och förändrat diverse yrkesområden. Detta examensarbete utforskar sociala mediers roll inom den svenska fotbollsjournalistiken. LÄS MER

  2. 2. Beer and design, a tasteful combination - Creating a conceptual and visual design for beer labels to reach a new target audience

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellinore Johansson; Adrian Svensson; [2023]
    Nyckelord :Öl; grafisk design; etikettdesign; förpackningsdesign; etikett; öletikett; design.;

    Sammanfattning : Ölbranschen genomgår just nu en stor förändring och ölkonsumtionen kopplas allt mer till image när målgrupper blir medvetna om varumärken och i sin tur deras grafiska design. Bryggeriet och således varumärket Nils Oscar stöter på utmaningar när deras målgrupp blir äldre och marknadens nya målgrupp inte vill köpa deras produkter på grund av dess etikettdesign. LÄS MER

  3. 3. Produktutveckling av lättviktsvindskydd : En jämförelsestudie inriktad på Trangias stormkök

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (2023-)

    Författare :Marcus Airikka; [2023]
    Nyckelord :Camping stove; design; development; efficiency; fuel stove; windtunnel; Campingkök; design; effektivitet; gaskök; stormkök; vindtunnel;

    Sammanfattning : Trangia är ett varumärke som har utvecklat stormkök sen år 1925. I dagens portfolio har de inga alternativ för lättviktsvandrare, däremot utvecklar de ett nytt kärl idag som skall passa denna målgrupp. Syftet med rapporten är att ta reda på hur ett nytt vindskydd kan se ut till detta kärl och utveckla ett slutkoncept. LÄS MER

  4. 4. Kampanjer kopplade tillbiologisk mångfalds visuella ochretoriska uttryck

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Johansson Amanda; [2023]
    Nyckelord :Grafisk design; Biologisk mångfald; Visuell kommunikation; kampanjer; retorik.;

    Sammanfattning : Problemformulering:  Den biologiska mångfalden har de senaste årtiondena minskat drastiskt och vi är just nu i “jordens sjätte massutdöende” (Naturskyddsföreningen, 2023). Biologisk mångfald är inte enbart viktig för att det ska finnas variationer bland arter utan är avgörande för även vi människors överlevnad. LÄS MER

  5. 5. Perkulator till Induktionshäll

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Norberg; Erik Edström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : C3 Scandinavian Lifestyle är ett svenskt företag som producerar en bred mängd hushållsprodukter. Bland dessa finns företagets bästsäljande serie perkulatorer, av vilka företaget sålt över en miljon enheter. Med utvecklingen av den skandinaviska köksmiljön introduceras nya tekniska lösningar för att underlätta köksupplevelsen. LÄS MER