Sökning: "målgrupper fotboll"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden målgrupper fotboll.

  1. 1. Kommersialisering inom barn- och ungdomsidrott : En kartläggning av utbud och inställningar

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Andreas Svensson; [2016]
    Nyckelord :Commercial operators; child- and youth athletics; sports in change; Kommersiella aktörer; barn- och ungdomsidrott; idrott i förändring;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syfte med studien är att kartlägga förekomsten av kommersiella aktörer inom barn- och ungdomsidrotten i Sverige, och att analysera vilken verksamhet som erbjuds (inriktningar) för vem (målgrupper). Syfte är även att undersöka vilken inställning representanter för några specialidrottsförbund har till de kommersiella aktörerna. LÄS MER

  2. 2. ”Cirka 80 % hjärta” : varför sponsrar företag AIK Fotboll och hur kan samarbetet utvecklas?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Pär Lagerström; Emilia Reimer; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna undersökning var att analysera hur AIK Fotbolls största sponsorer såg på det existerande samarbetet med AIK Fotboll. För att besvara syftet formulerades följande frågeställningar: vilka fördelar anser sponsorerna att de vinner med sitt samarbete med AIK Fotboll? Vilken påverkan anser sponsorerna att AIK Fotbolls varumärke har för samarbetet med klubben? Anser sponsorerna att samarbetet med AIK Fotboll ger något tillbaka i form av motprestationer? Vilka möjligheter ser sponsorerna i det sponsornätverk som skapas bland AIK Fotbolls samarbetspartners? Hur anser sponsorerna att rådande samarbetsavtal skulle kunna utvecklas? Metod Den empiriska undersökningen genomfördes utifrån en egen utarbetad analysram baserad på tidigare forskning inom ämnet sponsring. LÄS MER