Sökning: "målgrupper kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 121 uppsatser innehållade orden målgrupper kommunikation.

  1. 1. "OM ALLA GÖR DET ÄR DET VÄL OKEJ" En kvalitativ studie om unga kvinnors användande av och inställning till nikotinsnus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Eneberg; Ellen Håkansson Lagerhammar; [2023]
    Nyckelord :snus; vitt snus; nikotinsnus; marknadsföring mot kvinnor; influencer marketing; branding; white nicotine pouches; marketing for women.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Over recent years, there has been an increase in young women’s use of white nicotine pouches in Sweden. Statements have been made about this being a problem for public health since young people risk addiction to a harmful product. LÄS MER

  2. 2. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER

  3. 3. Personalens arbetssätt för att möta och tillgodose klientens individuella behov inom barn- och ungdomsvård : En komparativ studie av ett privat och ett kommunalt HVB-hem i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Sociologi

    Författare :Kumri Bilgec; Amina Hamad; [2023]
    Nyckelord :HVB; client; individual needs; diagnosis; social childcare; social service; HVB; klient; individuella behov; diagnoser; social barnavård; socialtjänsten;

    Sammanfattning : I Sverige finns något som benämns samhällsvård, det vill säga vård och behandling av olika målgrupper i dygnet-runt-miljö. Placering i samhällsvård kan göras i fyra olika former av vård, nämligen familjehem, hem för vård eller boende (HVB), särskilda ungdomshem och stödboenden. LÄS MER

  4. 4. “Le för kameran,älskling” : En kvalitativ studie kring föräldrars publicering av barn på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Alva Rensvik; Elina Högback; [2023]
    Nyckelord :sociala medier; sharenting; etik; digitalisering; integritet;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte:Sociala medier har blivit en stor del i människors vardag och påverkar människors beteende gentemot varandra samt hur vi väljer att kommunicera. Föräldrarna visar upp stora delar av barnens uppväxt på sociala medier, problemet blir dock att barnen själva inte kan bestämma vad som publiceras. LÄS MER

  5. 5. Protein <3 Gymjunkies : En undersökning om hur formspråk i marknadsföring av proteinpulver kan speglas på vegoprodukter för att nå nya målgrupper

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Laura Lundgren; [2023]
    Nyckelord :plantbased; masculinity; bodybuilding; marketing to men; Marknadsföring; marknadskommunikation; målgruppsanpassad kommunikation; växtbaserat; vego;

    Sammanfattning : This essay is a visual analysis of the marketing of protein powder by six Swedish actors and three foreign ones that sell protein powder. The essay explores which different idioms and attributes are used in images through a quantitative content analysis and then a qualitative semiotic analysis. LÄS MER