Sökning: "målgrupper livsmedel"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden målgrupper livsmedel.

  1. 1. Vad tycker DU om den vegetariska skollunchen?”.En enkätundersökning om grundskoleelevers, vårdnadshavares och lärares attityder till vegetariska respektive köttbaserade måltider i skolan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Maja Elf; Josephine Pettersson; [2021-08-30]
    Nyckelord :Vegetarisk mat; hållbar matkonsumtion; skolmåltider; barn; attityd;

    Sammanfattning : Skolans måltider har stor potential att driva hållbarhetsarbeten i kommuner i rätt riktning. I samband med att kommuner i Sverige introducerat mer vegetariska rätter i skolmåltiden som ett sätt att minska klimatpåverkan har det mötts av motstånd från elever, vårdnadshavareoch lärare. LÄS MER

  2. 2. Växtbaserat – ett eget val : En kvalitativ fokusgruppsstudie med alternativa konsumenter av växtbaserade mejeriprodukter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Anna Bernström; Angelica Sigge; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : BAKGRUND Växtbaserade mejeriprodukter är livsmedel som liknar traditionella, animaliska mejeriprodukter men som ofta är baserade på soja, havre eller mandel. Produkterna marknadsförs som alternativ till bland annat mjölk och yoghurt. Laktosintoleranta, mjölkproteinallergiker och veganer har hittills varit företagens främsta målgrupper. LÄS MER

  3. 3. FRÅN TORGKASSE TILL NÄTKASSE : Varför svenska konsumenter handlar färdiga matkassar på Internet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Nilsson; Johan Berggren; [2011]
    Nyckelord :konsumentbeteende; färdiga matkassar; matkassar;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utforska varför konsumenter anammar ett nytt sätt att handla livsmedel. För att förklara det övergripande syftet har en undersökning gjorts på vad det är i den färdiga matkassen som gör att konsumenterna vill använda den. LÄS MER

  4. 4. Havremalt : relansering av en hälsokostprodukt

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Piotr Stepinski; Karl Junggren; [2007]
    Nyckelord :hälsokost; relansering; positionering; köpvanor; informationssökning;

    Sammanfattning : Launching and marketing a health food product is associated with larger problems than a launch of a traditional food product. There are several sales channels that can be used for a health food product, for example the product can be sold as a traditional food product, natural health food product or as a prescription drug. LÄS MER