Sökning: "målgrupper turism"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden målgrupper turism.
11. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER
12. Tysk smak för svensk mat : en beskrivning av tyska turisters efterfrågan på svensk mat och matupplevelser
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Det internationella resandet till Sverige har sedan 1991 ökat med nästan 100 procent. Nästan 35 procent av all turism är utländsk konsumtion, där Tyskland näst Norge är Sveriges viktigaste utlandsmarknad. Var fjärde utländsk turist är tysk och exportdelen inom turismen i Sverige anses vara mer utvecklingsbar än den inhemska delen. LÄS MER
13. Att marknadsföra en region : En jämförande studie om fem olika regionala turistorganisationer och deras uppbyggnad av marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Inom den växande turistnäringen är det viktigt för destinationer att marknadsföra sig på ett framgångsrikt sätt för att kunna hävda sig på den globala marknaden. Bra kommunikation till marknaden är därför ett viktigt konkurrensverktyg vid arbete med destinationsutveckling. LÄS MER
14. Vem är turisten? : En studie av föreställningar om turism och målgrupper för turism i Värmland
Magister-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Denna studie undersöker frågan om vem som anses vara turisten, d v s, vem turist subjektet är, hur denna föreställs i turismstudier och turismnäringen, samt varför. Intresse för denna fråga väcktes av personliga erfarenheter. LÄS MER
15. "Långsamhetens lov". Platsmarknadsföring av Slow Cities i Italien.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vårt syfte är att identifiera och analysera hur koncepten Slow Food och Slow City kan användas för att marknadsföra en plats och öka dess attraktivitet. Fokus kommer att ligga på de marknadsföringsstrategier som platserna använder idag samt de strategier som kan bli aktuella i framtiden. LÄS MER