Sökning: "målgrupper turism"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden målgrupper turism.

  1. 11. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Englund; Olaf Dlugosz; [2011]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Image; Positionering; Differentiering; Varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER

  2. 12. Tysk smak för svensk mat : en beskrivning av tyska turisters efterfrågan på svensk mat och matupplevelser 

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Hanna Hägg; [2009]
    Nyckelord :tourism; food tourism; swedish food; german tourists; tourism export; experiences; food experiences; tourismus; kulinarische tourismus; schwedisches essen; deutsche touristen; tourismusexport; erlebnisse; esserlebnisse; turism; matturism; svensk mat; tyska turister; turismexport; upplevelser; matupplevelser;

    Sammanfattning : Det internationella resandet till Sverige har sedan 1991 ökat med nästan 100 procent. Nästan 35 procent av all turism är utländsk konsumtion, där Tyskland näst Norge är Sveriges viktigaste utlandsmarknad. Var fjärde utländsk turist är tysk och exportdelen inom turismen i Sverige anses vara mer utvecklingsbar än den inhemska delen. LÄS MER

  3. 13. Att marknadsföra en region : En jämförande studie om fem olika regionala turistorganisationer och deras uppbyggnad av marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Karin Dröschmeister; Maria Kumpula; [2008]
    Nyckelord :Destinationsmarknadsföring; marknadskommunikation; regionala turistorganisationer; marknadsföring av regioner;

    Sammanfattning : Inom den växande turistnäringen är det viktigt för destinationer att marknadsföra sig på ett framgångsrikt sätt för att kunna hävda sig på den globala marknaden. Bra kommunikation till marknaden är därför ett viktigt konkurrensverktyg vid arbete med destinationsutveckling. LÄS MER

  4. 14. Vem är turisten? : En studie av föreställningar om turism och målgrupper för turism i Värmland

    Magister-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Ihsan Yalcin; [2007]
    Nyckelord :Who is the Tourist?; Turismvetenskap;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker frågan om vem som anses vara turisten, d v s, vem turist subjektet är, hur denna föreställs i turismstudier och turismnäringen, samt varför. Intresse för denna fråga väcktes av personliga erfarenheter. LÄS MER

  5. 15. "Långsamhetens lov". Platsmarknadsföring av Slow Cities i Italien.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Theres Wirell; Åsa Widarsson; Anncharlotte Svärd; [2006]
    Nyckelord :slow city; slow food; italien; platsmarknadsföring; resurser; målgrupper; marknadsföringskanaler; intern marknadsföring; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att identifiera och analysera hur koncepten Slow Food och Slow City kan användas för att marknadsföra en plats och öka dess attraktivitet. Fokus kommer att ligga på de marknadsföringsstrategier som platserna använder idag samt de strategier som kan bli aktuella i framtiden. LÄS MER