Sökning: "målgruppsanalys"

Visar resultat 6 - 10 av 43 uppsatser innehållade ordet målgruppsanalys.

  1. 6. UNICEF:s kommunikation på Instagram för att skapa engagemang och beröra : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Clara Hallén; Elin Dannapfel; [2018]
    Nyckelord :Multimodal analys; kvalitativ metod; Instagram; Unicef; ambassadörer; budskap; beröra; engagemang;

    Sammanfattning : Över tid har det skett en enorm förändring gällande medieutvecklingen, som påverkat sättet att kommunicera. Där användningen av sociala medier är ett exempel kopplat till denna utvecklingen och där Instagram kommit att bli en av de mest använda sociala kanalerna. LÄS MER

  2. 7. Reklam är bäst på bio, för vem? : En studie om SF medias målgruppskategorisering och företagets utformning av reklamutrymme

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alice Granath; Sanna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :reklam bio målgrupp kommunikation SF media;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar två forskningsfrågor; “Vilka kommunikationsstrategier använder SF media för att utforma målgruppspaket?” och ”På vilket sätt upprätthålls stereotyper genom SF medias målgrupper?” Teorier vi använt oss av i arbetet med denna uppsats är kommunikationsprocesser och målgruppsanalys med fokus på reklam. För att söka svar på våra forskningsfrågor som behandlar ämnen som SF medias reklamutformning och hur deras målgrupper fungerar i marknadsföringssyfte har vi valt att använda oss av två olika metoder för insamling av material. LÄS MER

  3. 8. EN ANALYS AV LUNDS ÖSTRA STADSFÖRSAMLINGS KOMMUNIKATION MED NYINFLYTTADE MEDLEMMAR

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Maria Gustafsson; [2016-11-15]
    Nyckelord :Svenska kyrkan; strategisk kommunikation; nyinflyttade; målgruppsanalys; budskapsstrategi; mediestrategi; församling;

    Sammanfattning : Undersöka Lunds östra stadsförsamlings kommunikation med nyinflyttade medlemmar och jämföra med hur målgruppen upplever kommunikationen för att kunna rekommendera förbättringsförslag. En nulägesanalys kartlägger den befintliga kommunikationen. En målgruppsanalys undersöker målgruppens åsikter och intressen. LÄS MER

  4. 9. Publiken som inte ville komma. Göteborgs stadsmuseums arbete för att bredda publiken ur ett mångfaldsperspektiv samt en kartläggning av målgruppen museiovana, unga vuxna från Göteborgs ytterområden

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Sara Ivarsson; [2016-02-17]
    Nyckelord :Museum; strategisk kommunikation; målgruppsanalys; mångfald; publikutveckling;

    Sammanfattning : Syfte: Göteborgs stadsmuseum vill nå bredare målgrupper än de gör idag och syftet med studien är att dels att kartlägga varför målgruppen, museiovana unga vuxna från Göteborgs ytterområden, inte kommer till museet och dels att undersöka hur Göteborgs stadsmuseum arbetar för att nå den specifika målgruppen. Därutöver tas också olika utvecklingsmöjligheter fram för publikutvecklingsarbetet. LÄS MER

  5. 10. Bungemuseet : En kvalitativ studie om Bungemuseets verksamhet och dess plats i de gotländska skolorna

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturvård

    Författare :Maria Klint; [2016]
    Nyckelord :Bunge Museum; Gotland; open-air museum; learning studies; cultural heritage; education; communication; Conservation; Bungemuseet; Gotland; friluftsmuseum; estetiska läroprocesser; kulturarvspedagogik; kommunikation; kulturvård;

    Sammanfattning : Forskningen kring kommunikationen mellan museiverksamhet och skolverksamhet är inte utbredd, hur man når målgruppen skolan är heller inte alldeles givet och skolorna är en svår målgrupp att nå för landets alla museum. Uppsatsen behandlar detta fenomen med fallstudien och friluftsmuseet Bungemuseet på Gotland som ett konkret exempel. LÄS MER