Sökning: "målgruppsanpassad reklam"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden målgruppsanpassad reklam.

  1. 1. Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Yngve; Anton Fridolfsson; [2015-02-10]
    Nyckelord :köpt media; ägd media; förtjänad media; köpt reklam; ägd reklam; förtjänad reklam; sociala medier; Facebook; display ads; viralmarknadsföring; digital natives; digital immigrants; riktad marknadsföring; targeting; banner blindness; reklamundvikande; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  2. 2. Målgruppsanpassad reklam : Är TV reklamen under bästa sändningstid anpassad till en viss målgrupp.

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erhan Trsani; Thomas Ghebrehiwet; Mattas Ng; [2008]
    Nyckelord :Målgrupp; Målgruppsanpassning; Reklam; TV-reklam; TV3; TV4; Kanal 5;

    Sammanfattning : Är TV-reklamen anpassade till programmens målgrupp som sänds under bästa sändningstid och vilka skillnader finns det i de olika kanalerna/bolagen när de sänder reklam? Det är just denna frågeställning som ligger till grund för denna uppsats. Utgångspunkten i uppsatsen har varit att se om tittaren får sin reklam anpassad efter sig eller om reklamen bara sätts in oberoende av vilket kön, ålder, intressen som tittaren har. LÄS MER

  3. 3. Effektivare TV-reklam genom målgruppsanpassad placering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Hultman; Ulrika Holmström; Christian Johansson; Mathias Holmgren; [2003]
    Nyckelord :TV; TV-reklam; målgruppsanpassning; brus; RBS; specifics; spill; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i uppsatsen har varit det dåliga betyg svenska TV-tittare i flertalet konsumentundersökningar tilldelat TV-reklamen; de har angett att de upplever den som negativ, irriterande och störande. Med detta som bakgrund har vi valt att undersöka den svenska TV-marknaden och på det sätt branschens olika aktörer arbetar på med just TV-reklam. LÄS MER