Sökning: "måluppfyllelse engelska"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden måluppfyllelse engelska.
1. Att stötta talängsliga elever i engelska : Grundlärares uppfattningar och praktiska arbete med talängsliga elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Att prova sig fram muntlig i ett nytt språk är inte alltid lättsamt för alla elever och ett problemsom kan uppstå är talängslan, vilket är ett ångestbeteende som uppkommer vid specifikasituationer. Talängslan riskerar påverka eleverna genom exempelvis en negativ inverkan påmotivation, måluppfyllelse och självkänsla. LÄS MER
2. Språkutvecklande arbetssätt på introduktionsprogrammet : Ämneslärarnas arbete för språkutvecklande arbetssätt i undervisningen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : På introduktionsprogrammet går elever som är mellan 16-19 år gamla och som inte har bott i Sverige i mer än fyra år. Eleverna strävar efter att få betyg för åk. 9 i svenska som andraspråk, matematik och i engelska och i minst fem ämnen till. LÄS MER
3. Användning av ME i klassrumsmiljö i årskurs 4-6 : en kvalitativ studie om lärares uppfattningar och synsätt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Engelska språket är en stor del av elevers vardagliga liv idag och därmed existerar den inte endast inom skolans värld utan även på elevens fritid. Den tidigare forskningen visar på att användning av kodväxling är positivt för att förklara nya ord när det kommer till målspråk men att lärares attityd till målspråket påverkar i hur stor utsträckning det används. LÄS MER
4. Extra anpassningar i ämnet engelska på högstadiet : En studie om engelsklärares upplevelser av arbetet med extra anpassningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER
5. På andra sidan strecket? : Andelen godkända elevers avgångsbetyg i ämnena engelska, matematik, svenska och teckenspråk i specialskolan under åren 2002 till 2017.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker avgångsbetyg i specialskolan för döva och hörselskadade elever i syfte att belysa hur stor andel av specialskolans elever som nått godkänt betyg eller högre i ämnena engelska, matematik, svenska och teckenspråk, under åren 2002 till 2017. Vår kvantitativa metodansats bygger på avgångsbetyg tagna ur registerutdrag från Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) och den tidigare myndigheten Specialskolemyndigheten (SPM). LÄS MER