Sökning: "mångfald marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden mångfald marknadsföring.
1. En studie om Kulturljudzon i Malmö : kulturens roll i hållbar stadsutveckling
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Denna studie syftar till att förstå relationen mellan kultur och hållbar stadsutveckling. Detta genom en exempelstudie av stadsutvecklingsinitiativet Kulturljudzon i Malmö samt en litteraturstudie. LÄS MER
2. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER
3. Gymnasieskolan, en arena för kampen mellan arbetare och kapital? : En kritisk diskursanalys av samhällskunskapsläromedel som sponsras av Svenskt Näringsliv och fackförbund.
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Läromedelsmarknaden i Sverige är avreglerad vilket möjliggjort för alla att producera läromedel utan kvalitetsgranskning. I samhällskunskapen på gymnasiet är en del av det centrala innehållet riktat mot arbetsmarknaden, dess parter och samhällspåverkan. LÄS MER
4. Vidareutvecklingen av en interaktiv digital skogsägareplan
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Denna studie har genomförts i samarbete med skogsägareföreningen Norra Skog. Syftet med studien var att redogöra för vilka faktorer som spelar roll i markägares beslutsfattande kring skogsskötsel, samt hur deras medlemsapp kan utvecklas i framtiden. Resultatet i studien kommer användas som underlag vid utformningen av nya tjänster i appen. LÄS MER
5. Utvecklingen av spelbolags kommunikation av CSR på Twitter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Spelmonopolet slopades när spellag (2018:1138) trädde i kraft 2019. Nu har alla spelbolag möjlighet att ansöka om en licens för att kunna bedriva spel och marknadsföring till de svenska konsumenterna. Med denna spellag så har en mängd nya ansvar och krav tillkommit för spelbolagen. LÄS MER