Sökning: "mångkulturell marknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden mångkulturell marknadsföring.
1. Mångfald - en komplicerad självklarhet?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall vilken, betydelse mångfald har när en plats marknadsför sig mot dess invånare. Då vårt studieobjekt är Helsingborgs stad har vi applicerat våra teoretiska resonemang på huruvida en organisation använder mångfald i marknadsföring för att främja goda relationer mellan kommunen och invånarna. LÄS MER
2. Marknadsföring i en mångkulturell värld
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur den nationella kulturen påverkar marknadsföringens utformning. Vi har använt oss av tre kulturella dimensioner – horisontell individualism, vertikal individualism samt vertikal kollektivism – för att se om det finns spår av de attribut som representerar de kulturella dimensionerna i marknadsföringen. LÄS MER
3. Att vara eller att inte vara
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Globaliseringen har lett till att ett nytt område inom varumärkesforskningen har vuxit fram, nation branding. Det råder delade meningar på forskningsfältet kring vad begreppet innebär, men den gemensamma nämnaren återfinns i att nation branding är en mer komplicerad variant av traditionell marknadsföring. LÄS MER
4. Mångkulturell konsumentrelation : Fallstudie om Tele2
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera hur ett svenskt företag arbetar för att stärka sin relation med konsumentgruppen som tillhör det mångkulturella segmentet.I vår referensram tas aspekter upp som är relevanta för vår analys. LÄS MER
5. Är banken till för alla? : En fallstudie om bankers utmaningar och möjligheter i tjänstemötet med invandrarkunden
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag har cirka 20 procent av Sveriges befolkning invandrarbakgrund. Trots detta är invandrare som målgrupp mycket ouppmärksammade. Sverige är idag en mångkulturell marknad, och därför är det viktigt för företag och organisationer att ständigt revidera sin bild av kunder och deras önskemål och behov. LÄS MER