Sökning: "mångspråkiga bibliotek"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden mångspråkiga bibliotek.

  1. 1. Mångspråkiga bestånd i en obeständig tid : En intervjustudie om bibliotekariers syn på hur flyktingkrisen förändrat arbetet med inköp av mångspråkig litteratur

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Malin Carlander; [2017]
    Nyckelord :Beståndsutveckling; mångspråk; flyktingar; bibliotek; inköp;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate how librarians work with acquisitions of multilingual literature and how their work has changed due to the European refugee crisis. In this study four main librarians with a special responsibility for this type of acquisitions have been interviewed. LÄS MER

  2. 2. ”Om man börjar från början”. Litteracitetspraktiker i flerspråkiga familjer med små barn.

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Yvonne Qurik; [2014]
    Nyckelord :early childhood literacy; family literacy; flerspråkighet; mångspråkiga bibliotek; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : The aim of this master thesis is to investigate how parents’ in multilingual families perceive language learning and reading for young children, and how their practice of this can be understood in relation to their language situation and cultural background.This study focuses on the interaction between parents’ and young children in the light of the literacy practice. LÄS MER

  3. 3. Det mångspråkiga skolbiblioteket : En viktig fråga i teorin men en icke-fråga i praktiken?

    Master-uppsats, Institutionen för ABM

    Författare :Sara Martinsson; [2014]
    Nyckelord :School libraries; Literature in libraries; Library legislation; Second language acquisition; Libraries and immigrants; Skolbibliotek – Sverige; Litteratur; Bibliotek – juridik och lagstiftning – Sverige; Andraspråksinlärning; Biblioteksservice för invandrare.;

    Sammanfattning : While almost 23 percent of the students in the Swedish upper secondary school are foreigners, only a fraction of the school libraries’ collections consists of literature written in other languages than Swedish or English. This study examines how five school librarians experience the task of working with literature composed in foreign languages in the multicultural and multilingual school of today. LÄS MER