Sökning: "möbelbranschen sverige"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden möbelbranschen sverige.
1. Logistikflöden i möbelföretag med distribuerad tillverkning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Purpose – The practical purpose of the study is to find an efficient logistics solution that takes in to consideration the cost, delivery performance and delivery quality for a furniture manufacturer. To fulfil the purpose three objectives have been formulated: To map a furniture manufacturer’s logistics flows and identify any potential wastes. LÄS MER
2. En annan del av parken : En helhetssyn på möblering och planering av offentliga utrymmen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Carl Malmsten - furniture studies; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Parken är en relativt ny företeelse i staden men har spelat en vital roll i det sociala samhälle som Sverige har idag. När Tessinparken mitt på Östermalm skulle renoveras valde staden att ersätta de befintliga parkbänkarna med ensits stolar utspridda med ett lång avstånd sinsemellan. Därigenom skapade Staden medvetet en osocial miljö. LÄS MER
3. Etablering av möbelföretag i Sverige : En studie om anpassning och standardisering
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Examensarbete, Enterprising and Business Development, Ekonomihögskolan vid Linnèuniversitetet, företagsekonomi, 2EB00E, VT 2012 Författare: Martin Åkesson och Malin Lindqvist Handledare: Lena Olaison Titel: Etablering av möbelföretag i Sverige: En studie om anpassning och standardisering Bakgrund: Minskade barriärer mellan gränser medför att det blir allt lättare för företag att förflytta sin verksamhet till andra länder genom etablering. Efterfrågan från befintliga kunder och potentiella kunder gör att verksamheten ser möjligheter i att utmana konkurrenter på en ny marknad. LÄS MER
4. E-handel : En studie kring utvecklingen av e-handeln i Sverige med inriktning på möbelbranschen.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Vår slutsats är att det krävs att produkten är standardiserad och att kunderna känner till produkten för att företaget ska ha större chans att kunna sälja sina produkter via Internet. Detta då kunderna inte är lika beroende av den fysiska kontakten. LÄS MER