Sökning: "möjligheten till kunskapsöverföring"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden möjligheten till kunskapsöverföring.

  1. 1. Operationssjuksköterskors upplevelser av kommunikation med teammedlemmar i operationssalen : Systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Omvårdnadsforskning

    Författare :Tobias Lögdahl; Joanna Ziolkowska; [2023]
    Nyckelord :Operating room nurse; communication; experience; teamwork; Operationssjuksköterska; kommunikation; upplevelse; teamarbete;

    Sammanfattning : BAKGRUND: Varje år drabbas mellan 93 000 och 110 000 patienter av vårdskador. Dessa vårdskador bidrar till patientlidande. Som en del av god omvårdnad har operationssjuksköterskan ansvar att skydda patienten. LÄS MER

  2. 2. No Business Value without Change Management : Case Study: Implementation of a Digital Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sofia Hedengren; Ronya Zargari Marandi; [2023]
    Nyckelord :Business Value; Change Management; Digital Transformation; Adoption; Implementation; Knowledge Transfer; Master Thesis.; Affärsvärde; Förändringsledarskap; Digital Transformation; Adoption; Implementation; Kunskapsöverföring; Masterexamensarbete.;

    Sammanfattning : This study explored the challenges faced by enterprises in adapting to the rapid digital transformation driven by Industry 4.0 technologies. Evaluating there turn on investment and measuring the business value of digital solutions can be difficult. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsdelning på distans : genom informell interaktion

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Apelryd; [2022]
    Nyckelord :kunskapsdelning; kunskapsöverföring; informell interaktion; distansarbete; virtuell;

    Sammanfattning : Ökningen av antalet personer som arbetar på distans, som var markant under coronapandemin 2020, har lett till nya utmaningar för företag som vill erbjuda sina anställda möjligheten att arbeta hemifrån. Förändring av platser där medarbetare möts och interagerar kan även förändra hur kunskapsdelningen fungerar mellan de anställda, som är en viktig faktor för kompetensutvecklingen hos företag. LÄS MER

  4. 4. Att stimulera kunskapsöverföring inom virtuella arbetsgrupper : En kvalitativ studie över hur individer verksamma inom virtuella team upplever att kunskapsöverföring skapas

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Ljungbro; Per Wikström; [2022]
    Nyckelord :Virtuella team; Kunskapsöverföring; Förtroende; Samhörighet; Social identitet; Motivation;

    Sammanfattning : Den här studien har undersökt kunskapsöverföring i syftet att skapa en större förståelse för hur organisationer och medlemmar av virtuella team kan tänkas agera för att stimulera denna process. Ämnet är relevant då allt fler företag idag verkar globalt och utnyttjar möjligheten att genom teknologi låta sina anställda samarbeta såväl internt som mot kunder via globalt sammansatta, virtuella team. LÄS MER

  5. 5. Företagschefers och säljares syn på motivation och kompetensutveckling inom försäljningsbranschen : En kvalitativ studie som undersöker faktorer som påverkar kompetensutvecklingen och motivationen inom försäljningsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Victoria Sunnard; [2021]
    Nyckelord :employees; competence; knowledge; leadership; sales; competence development; knowledge transfer; motivation; customer relationship; sales competence; medarbetare; kompetens; kunskap; ledarskap; säljare; kompetensutveckling; kunskapsöverföring; motivation; kundrelation; säljkompetens;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to answer three questions and to provide in-depth knowledge of how a company in the sales industry works to improve motivation and skills development. The focus of the study is directed with the help of Hertzberg's two-factor theory towards how the company develops competence, how managers motivate their employees and how the competence of the employees is preserved. LÄS MER