Sökning: "möller company"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden möller company.
1. Medlemmarnas värderingar i ett lantbrukskooperativ : en studie om medlemmarnas upplevda värde i förhållande till ålder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Sverige har idag omkring 1,2 miljoner företag varav drygt 58 000 klassas som jordbruksföretag. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 40 %, vilket delvis kan förklaras av den produktionsförändring som sker samt pressade priser på bland annat insatsvaror. LÄS MER
2. Choosing the Perfect Spot - An exploratory study of the underlying factors behind companies' location decisions
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Over time, different trends have been spotted in how companies decide to locate their businesses. From the gradual rise of more offshoring of operations, to the recent increase in popularity of returning business domestically again. LÄS MER
3. Förbättrad design av en tittlåda för att skatta hörsel hos yngre barn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : In order for the central auditory organs and auditory cortex to develop correctly, auditory stimulation is required from an early age. Due to this, it is vital to identify children with a hearing impairment as quickly as possible. LÄS MER
4. Förtroende och trovärdighet kring betalda samarbeten med influencers : En kvantitativ studie på hur förtroende och trovärdighet påverkar konsumenters köpvilja vid betalda samarbeten med influencers.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Title: How does trust and credibility affect consumers' willingness to buy for paid collaborations with influencers. Author: Natalie Starcevska & Cornelia Bremer Möller Tutor: Anna Sörensson Examiner: Navid Ghannad Course: Independent thesis in business administration 15hp, international marketing program, Halmstad University, Spring 2022 Keywords: Influences marketing, Influences, Paid collaborations, Credibility and trust. LÄS MER
5. Influencermarknadsföring som marknadsföringsstrategi : En kvalitativ studie om varumärkesbygge hos uppstartsbolag
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : As a result of the large number of users on social media, brands need to rethink, adapt and search for new marketing opportunities. One of the fast-growing strategies applied by brands as a result of the shift is influencer marketing. LÄS MER