Sökning: "möller company"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden möller company.

  1. 1. Medlemmarnas värderingar i ett lantbrukskooperativ : en studie om medlemmarnas upplevda värde i förhållande till ålder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2024]
    Nyckelord :kooperativ; upplevt värde; medlemskap; lantbrukskooperativ; mänskliga värderingar;

    Sammanfattning : Sverige har idag omkring 1,2 miljoner företag varav drygt 58 000 klassas som jordbruksföretag. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 40 %, vilket delvis kan förklaras av den produktionsförändring som sker samt pressade priser på bland annat insatsvaror. LÄS MER

  2. 2. Choosing the Perfect Spot - An exploratory study of the underlying factors behind companies' location decisions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Fredrik Möller; [2023]
    Nyckelord :Location decision; Company location; Business placement; Factors impacting company location; Competitive advantage; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Over time, different trends have been spotted in how companies decide to locate their businesses. From the gradual rise of more offshoring of operations, to the recent increase in popularity of returning business domestically again. LÄS MER

  3. 3. Förbättrad design av en tittlåda för att skatta hörsel hos yngre barn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Ebba Wallenberg; Agnes Möller; [2023]
    Nyckelord :Tittlåda; audiometri; audiometry; VRA; Visual Reinforcement Audiometry; audiologi; visuell belöningsaudiometri; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In order for the central auditory organs and auditory cortex to develop correctly, auditory stimulation is required from an early age. Due to this, it is vital to identify children with a hearing impairment as quickly as possible. LÄS MER

  4. 4. Förtroende och trovärdighet kring betalda samarbeten med influencers : En kvantitativ studie på hur förtroende och trovärdighet påverkar konsumenters köpvilja vid betalda samarbeten med influencers.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Starcevska Natalie; Bremer Möller Cornelia; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer; betalda samarbeten; trovärdighe; förtroende;

    Sammanfattning : Title: How does trust and credibility affect consumers' willingness to buy for paid collaborations with influencers. Author: Natalie Starcevska & Cornelia Bremer Möller Tutor: Anna Sörensson Examiner: Navid Ghannad Course: Independent thesis in business administration 15hp, international marketing program, Halmstad University, Spring 2022 Keywords: Influences marketing, Influences, Paid collaborations, Credibility and trust. LÄS MER

  5. 5. Influencermarknadsföring som marknadsföringsstrategi : En kvalitativ studie om varumärkesbygge hos uppstartsbolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Amanda Möller; Oskar Tengblad; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; startups; brand building; influencermarknadsföring; uppstartbolag; varumärkesbyggand;

    Sammanfattning : As a result of the large number of users on social media, brands need to rethink, adapt and search for new marketing opportunities. One of the fast-growing strategies applied by brands as a result of the shift is influencer marketing. LÄS MER