Sökning: "m-commerce"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade ordet m-commerce.
1. IMG-elementet och PICTURE-elementet som bildimplementationstekniker inom m-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Fler går över till att använda mobila enheter för att besöka webben samtidigt som e-handelsmarknaden växer. Till skillnad mot fysiska butiker så saknar ofta butiker på nätet möjligheten till att ge tillräcklig information om produkterna. LÄS MER
2. Mobile Payment Adoption During The Covid-19 Pandemic: A Quantitative Study In Germany
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Emerging in December 2019, the COVID-19 pandemic profoundly changed consumer behaviour leading to social distancing and mitigating physical contact. Statistics show an increased use of contactless and mobile payment usage and adoption during the pandemic. LÄS MER
3. Influence of Website Characteristics on Initial Trust in M-Commerce for Young Consumers
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Lack of trust is argued to be one of the key reasons behind buyers’ reluctance to purchase online. In mobile commerce (m-commerce), gaining initial trust upon the first visit from prospective consumers highly depends on the design of the website. LÄS MER
4. Prestations jämförelse av single-page gentemot multi-page webbapplikation på mobila nätverk : En mätning av svarstider på olika mobila nätverk
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Arbetet undersöker huruvida en traditionell multi-page applikation eller en AJAX baserad single-page applikation presterar bäst med hänsyn till quality of service där insamling och analys av svarstider nyttjas för att undersöka frågan. Arbetet specificerar vidare på M-commerce där mobila enheter uppkopplade mot mobila nätverk ligger ifokus. LÄS MER
5. A comparative study between fully digital retailers and partly digital retailers on the Swedish sports nutrition market
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Digitalization has a big impact on the retailing market. Customer behaviour is changing towards an increasing preference for digital sales channels. It is a challenge for companies to adapt to the rapid market changes. Barriers of market entry for digital retailers are decreasing and the competition is getting tougher. LÄS MER