Sökning: "ma communication"
Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden ma communication.
1. Hur ter sig teknikämnet i en slöjdsal?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : I detta examensarbete undersöks hur teknikämnet ter sig när det undervisas i en slöjdsal sett utifrån aktörerna elever, lärare och Skolverket. Följande frågeställningar har formulerats inom ramen för denna studie:1. Hur framträder teknikämnet hos elever och hos lärare när undervisningen sker i en slöjdsal? 2. LÄS MER
2. Utomhuspedagogikens inverkan på elevers användning av matematiska begrepp : En empirisk studie om elevernas användning av första och andra ordningens språk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Arbetet handlar om utomhuspedagogik inom matematik för elever i årskurs F-3. Syftet med studien är att undersöka hur utomhuspedagogik påverkar elevers användning av matematiska begrepp inom subtraktion, längdenheter och geometriska figurer. Studien jämför hur elever använder matematiska begrepp utomhus och inomhus. LÄS MER
3. Even sexier: How visual communication can be designed to encourage testing for STDs
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Könssjukdomar är ett ständigt aktuellt ämne, som särskilt drabbar unga vuxna. Det faktum att könssjukdomar kan smitta och ha långsiktiga konsekvenser även när de är asymptomatiska gör det viktigt att som sexuellt aktiv testa sig –ändå är det många unga vuxna som sällan eller aldrig gör det. LÄS MER
4. MAJIANG
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : The cultural significance of a language is multifaceted and complex. Language exists as not just a means of communication, but also a reflection of the history, traditions, values, and beliefs of a culture. LÄS MER
5. China Influencer E-commerce Livestreaming Marketing Strategy Research
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The surge of mobile internet and electronic devices has revolutionized consumer interactions and information consumption. Livestreaming emerges as a prevalent advertising method in e-commerce, compensating for the static nature of traditional platforms by providing dynamic buying experiences. LÄS MER