Sökning: "macro model of communication"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden macro model of communication.

  1. 1. Navigating the Growth Paradox in an Incumbent Business Context : Managerial Implications from a Degrowth Perspective

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sabrina Dietrichs; Gitte Thorsén; [2023]
    Nyckelord :Degrowth; Degrowth Frameworks; Growth Paradigm; Growth Paradox; Organizational Paradox Theory; Managerial Paradox Response; Post-Growth Economy;

    Sammanfattning : Our study investigates how the organizational growth paradox is perceived and managed by incumbent firms from a degrowth perspective. There is a growing critique against the growth paradigm, an increasing support for its abandonment. Scholars are calling for a paradigm shift towards a post-growth economy. LÄS MER

  2. 2. Analyzing the Effects of Brand Activism on Consumer Loyalty: Macro and Micro Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nina Roques; [2023]
    Nyckelord :Brand activism; consumer perception; consumer behavior; consumer loyalty; communication; Russia-Ukraine conflict;

    Sammanfattning : This study seeks to investigate, from both macro and micro perspectives, the effect of brand activism on consumer loyalty.  The macro perspective examines the general relationship between brand activism and consumer loyalty, whereas the micro perspective examines the specific context of companies' withdrawal from Russia as a form of brand activism. LÄS MER

  3. 3. Analysis of The Co-existence of Local and Macro Mobile Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Outba Bn Nafi Hassan Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The transition to 5G technology holds the promise of significant enhancements to existing wireless connectivity. Industries are increasingly inclined to exploit 5G capabilities, utilizing the technology to bolster mobile broadband and ensure ultra-reliable, low-latency communication services within localized 5G networks. LÄS MER

  4. 4. I don't want your apology

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Amanda Stenberg; Clara Carlberg; [2023]
    Nyckelord :Transgression; Social Media Influencer; Endorsing brands; Response strategy; Mortification strategy;

    Sammanfattning : Social media influencer (SMI) transgressions when endorsing brands have become a current topic and various SMI-related scandals have gained massive media coverage in the past decade. SMIs themselves face backlash and a damaged personal brand image and the endorsing brands express either support or dissociation, through termination of contracts with the endorsed influencer. LÄS MER

  5. 5. Att uppfostra eller kränka elever : En vetenskaplig essä om samspelet mellan fritidshemmet och hemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Louise Fackler Ferm; [2020]
    Nyckelord :Parental cooperation; after-school center; education; communication; offense; Föräldrasamverkan; fritidshem; fostran; kommunikation; kränkning;

    Sammanfattning : Denna vetenskapliga essä är skriven utifrån att jag som fritidshemslärare vill undersöka och få större förståelse för det komplexa samarbetet mellan föräldrar och fritidshemspersonal. Jag vill genom denna uppsats ta reda på hur jag som fritidshemslärare kan bygga upp ett förtroendekapital hos föräldrarna, få ett väl fungerande samarbete och ta reda på var gränsen går mellan att kränka eller fostra en elev. LÄS MER