Sökning: "madeleine berglund"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden madeleine berglund.
1. Tänka, resonera och räkna – ett examensarbete om lärares upplevelser av en ny undervisningsmodell i matematik.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Skolverket rapporterar att det finns en matematikängslan bland svenska elever och vi ser också ett dalande resultat i den nya PISA-undersökningen. Man kan fråga sig om detta har att göra med vår statiska matematikundervisning i lärobok som tidigare forskning beskriver. LÄS MER
2. SMEs’ Absorptive Capacity in the Context of Innovation Labs : An Exploratory Study about SMEs in the Context of ILs and the Integration Process of Acquired Knowledge
Master-uppsats,Sammanfattning : In today’s fast-changing business climate, the priority on digital transformation demands organizations to develop innovation competencies to survive (Nambisan et al., 2017). To gain knowledge and know-how and stay innovative, organizations could work together with an Innovation Lab (IL) to remain competitive. LÄS MER
3. Matematik och programmering i skolan – nu och i framtiden : En kvalitativ undersökning om elevers möjlighet att utveckla kunskaper och förtrogenhet till programmering och matematik från förskoleklass till årskurs 3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att kartlägga vilka möjligheter elever har till att utveckla kunskaper och förtrogenhet till programmering och matematk från förskoleklass till årskurs 3 efter revideringen av läroplanen 2018. Studiens ansats är kvalitativ med utgångspunkt i ett läroplansteoretiskt perspektiv. LÄS MER
4. Vårdpersonals upplevelser och erfarenheter av debriefing efter en kritisk händelse : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Vårdpersonal kan vara i behov av krisstöd efter professionsrelaterade kritiska händelser. Debriefing används som krisstöd för vårdpersonal men effekten är omdiskuterad. Syfte: Syftet var att belysa vårdpersonals upplevelser och erfarenheter av debriefing efter en kritisk händelse. Metod: En allmän litteraturstudie genomfördes. LÄS MER
5. Förutsättningar för en digital framtid : En kvalitativ undersökning av elevers möjlighet att utveckla digital kompetens från årskurs 1 till årskurs 3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att fördjupa kunskaperna om lärares uppfattningar om vilka möjligheter elever har för att utveckla digital kompetens från årskurs 1 till årskurs 3. Ansatsen är kvalitativ och med utgångspunkt i ett läroplansteoretiskt perspektiv. LÄS MER