Sökning: "madelene Eriksson"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden madelene Eriksson.
11. Elevinflytande och klassrumsdemokrati : En kvalitativ studie om F-3-lärares syn på elevinflytande och demokrati i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka sex F-3-lärares syn på elevinflytande i undervisningen och hur läraren arbetar med demokrati i klassrummet. För att uppnå syftet och besvara forskningsfrågorna valdes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
12. FASADSPILL - PUTS VÄCK : En kartläggning av putsprocessen och dess avfallsmängder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The Construction sector is the industry that generates the second most waste afterthe mining industry in Sweden. Therefore, reducing waste is a primary issue for thesector. JM AB have a new environmental goal to reduce waste. The companyseparated their waste into fractions in order to study them individually. LÄS MER
13. Framställningen av kvinnan : En undersökning av framställningen av kvinnan i Hertha 1917 och 1918
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
14. Bokföringslagens påverkan på samhället : Vad hade hänt om lagen inte fanns
M1-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : I denna studie undersöker vi varför det är viktigt att bokföringslagen finns och vad som hade hänt om den inte fanns. Utöver aktuell litteratur har vi även intervjuat fyra yrkesmän som alla påverkas av Bokföringslagen på något sätt i sitt yrke. LÄS MER
15. Den jämställda läroboken : Kvinnliga och manliga författare i gymnasieämnet svenska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I den här uppsatsen undersöker jag tre läroböcker i svenska för gymnasiet ur ett genusperspektiv. Syftet är att komma fram till om läroböckerna kan anses jämställda. För att komma fram till mitt resultat använder jag mig av både kvantitativ och kvalitativ metod. LÄS MER