Sökning: "magiska trädgården"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden magiska trädgården.

  1. 1. ”Blue-Bot, appen Magiska Trädgården och projektorer” : Förskollärares erfarenheter av att använda olika digitala verktyg i matematikundervisning i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fauzia Sara Kitimbo; Georgette Kourie; [2023]
    Nyckelord :Förskoledidaktik; digital kompetens; digitala verktyg; digitala tekniker; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att skapa kunskap om förskollärares syn på matematikundervisning i relation till digitala verktyg. Data samlades in med kvalitativa semistrukturerade intervjuer och analyserades med hjälp av en tematisk analysmetod. LÄS MER

  2. 2. ”Blue-Bot, appen Magiska Trädgården och projektorer” : Förskollärares erfarenheter av att använda olika digitala verktyg i matematikundervisning i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sara Fauzia Kitimbo; Georgette Kourie; [2023]
    Nyckelord :Förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att skapa kunskap om förskollärares syn på matematikundervisning i relation till digitala verktyg. Data samlades in med kvalitativa semistrukturerade intervjuer och analyserades med hjälp av en tematisk analysmetod. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av ett webbaserat lek-och-lärspel i matematik för barn i förskolan

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :David Norell; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Magiska Trädgården är ett webbaserat lek-och-lärspel i matematik för barn i förskolan. Spelet består av fem mindre delspel, där detta projekt gick ut på att utveckla och implementera ett sjätte sådant, kallat ‘Gömspelet’. LÄS MER

  4. 4. Debugging in a World Full of Bugs : Designing an educational game to teach debugging and error detection with the help of a teachable agent

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Isabella Koniakowski; [2020]
    Nyckelord :EdTech; educational technology; design; learning experience; education; feedback; debugging; bug; iterative; interview; sketch; pugh matrix; preschool; teachable agent; teacher; metaphor; Magical Garden; Lärteknologi; EdTech; design; utbildning; feedback; buggar; iterativ; intervju; skiss; pugh matris; förskola; lärare; metafor; lärkompis; lärande agent; agent; Magiska Trädgården;

    Sammanfattning : This study used the Magical Garden software and earlier research into computational thinking as a point of departure to explore what metaphors could be used and how a teachable agent could be utilised to introduce debugging and error detection to preschool children between four and six years old. A research through design methodology allowed the researcher to iteratively work divergently and convergently through sketching, creating a Pugh matrix, conducting six formative interviews, and finally creating two hybrid-concepts as paths to teaching debugging in the form of concepts. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av ett lärospel för att skapa hög användbarhet till förskolebarn

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Victor Ekström; Marcus Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :lärospel; förskolebarn; användbarhet; heuristisk utvärdering; liu; coin; magiska trädgården;

    Sammanfattning : I detta arbete utvecklas ett spel för utlärning av programmeringskoncept till förskolebarn. Spelet utvecklas agilt som ett delspel i lärospelet “Magiska Trädgården”. LÄS MER