Sökning: "magisteruppsats i marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden magisteruppsats i marknadsföring.
1. Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B : An Explanatory Case Study from a Multinational Automation Company
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Title: Rethinking the Spectrum of Marketing Communication Tools in B2B Date: 2022-06-03 Level: One-Year Master’s Thesis 15, ECTS Institution: Karlstad Business School Authors: Jonathan Segerström & Elina Tidström Tutor: Bo Rundh Keywords: Business-to-business (B2B), Business marketing, Marketing communication, Digital media. Research question: How does a company within the automation industry work with their marketing communication? Purpose: The purpose of this study is to explain the transformation of marketing communication in a company within the automation industry. LÄS MER
2. Den nya butiksupplevelsen online : Hur kundupplevelsen i liveshopping kan designas för att leda till högre köpintentioner
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduktion: Att skapa en stark kundupplevelse har inom de senaste åren blivit en fokuspunkt inom marknadsföring bland både ledande företag och forskning. De flesta studier inom kundupplevelse har behandlat kundupplevelsen i fysisk handel och inom e-handeln. LÄS MER
3. Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? : En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Datum: 24 maj 2018 Nivå: Magisteruppsats i Företagsekonomi, specialisering Marknadsföring Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle – Luleå Tekniska Universitet Författare: Douglas Anton och Ludvig Lundh Handledare: Maria Ek Styvén Titel: Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Tillit och Engagemang, Kommunikation, Köpcentrum Syfte: Mot bakgrund av e-handelns frammarsch och dess marknadstransformation syftar denna studie till att undersöka hur köpcentrumägare i Sverige arbetar med relationsmarknadsföring för att bibehålla detaljhandelns fysiska butiker. Metod: En deduktiv flerfallsstudie av kvalitativ karaktär genomförd genom fem intervjuer. LÄS MER
4. Bankerna i en ny miljö : Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2014-06-02 Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi 15 HP Institution: Akademi för ekonomi, samhälle och teknik EST Författare: Alexander Ivsjö Robin Saha Titel: Bankerna i en ny miljö - Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring Handledare: Sikander Khan Nyckelord: Marknadsföring, relationsmarknadsföring, transaktionsmarknadsföring, kundkontakt, kundlojalitet, kundnöjdhet, banker Frågeställning: Har och i så fall hur har bankernas marknadsföring mot privatkunden förändrats med tanke på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Har och i så fall hur har bankernas syn på kundrelationer och kundlojalitet förändrats med avseende på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Syfte: Syftet är att skapa en bild över hur bankerna använder sin marknadsföring mot privatkunder, samt att hur det har förändrats med tanke på den tekniska förändringen på den svenska bankmarknaden. Metod: Denna studie är uppbyggd av en deduktiv forskningsansats då författarna har gjort en förstudie för att få en förståelse av den svenska bankmarknaden. LÄS MER
5. Sociala medier för att hantera kundkontakter
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : KONTEXT. I takt med att Internets framväxt och fler och fler människor ansluter sig till sociala medieplattformar som Facebook, uppkommer nya sätt att interagera och kommunicera mellan varandra. LÄS MER