Sökning: "magisteruppsats marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden magisteruppsats marknadsföring.

  1. 6. Varumärkesbyggande och relationsskapande : En studie om ett litet företag på B2B-marknaden

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Ludwig Malm; Linus Grunér; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Master thesis of one year in Business Administration, Swedish Business School at Örebro university, Marketing, HT 2011. Authors : Grunér, Linus and Malm, Ludwig Tutor: Pia Lindell Title: Brand building and creating relationships – A study of a small business in the B2B market Keywords: Brand building, business relationships, SME, B2B. LÄS MER

  2. 7. Marknadsföring till Generation Y. -En analys av hur man fångar denna kräsna målgrupp

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Rydberg; Malin Furumalm; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; relationsmarknadsföring; sociala medier; tjänstemarknadsföring; generation y; identitet och konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nivå: Magisteruppsats Institution: Campus Helsingborg, Lunds universitet Författare: Malin Furumalm, Sara Rydberg Handledare: Carl R Hellberg, Filippa Säwe Problemdiskussion: Generation Y kännetecknas som kräsna och svårflörtade konsumenter. Varje dag utsätts de för ett enormt informationsflöde, de är uppväxta med teknik, och de besitter effektivitetsfördelar när det gäller att ta beslut. LÄS MER

  3. 8. Är imagen av ABB en spegelbild av företagets identitet? : En jämförande studie om en kunds varumärkesimage och ABB:s identitet  

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Caroline Demetri; Lena Boqvist; [2009]
    Nyckelord :Varumärkesimage; varumärkesidentitet; gap; business to business; varumärkesstrategi samt industriell marknadsföring.;

    Sammanfattning : För att skapa och upprätthålla ett starkt varumärke är det viktigt att sträva efter en så stor överensstämmelse som möjligt mellan dess identitet och image. Det betyder samtidigt att det är viktigt att regelbundet undersöka likheter och skillnader mellan dem. LÄS MER

  4. 9. Tuna Park : -Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola?

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Youssef El- Awad; Samiya Mohamed Dirir; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; marknadskommunikation; kommunikation; brand; varumärkesstrategi; ; varumärkesimage; varumärkesidentitet; image; identitet; köpcentrum; mall; ;

    Sammanfattning : Titel: TUNA PARK Allt annat än en park- Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola? Datum: Den 4:e juni 2008 Kurs: Magisteruppsats i företagsekonomi: 15hp Författare: Youssef Nasser El- Awad & Samiya Mohamed Dirir Handledare: Finn Wiedersheim- Paul Akademi: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling Denna magisteruppsats behandlar handelsområdet Tuna Parks varumärke som ligger Eskilstuna. Vi fann ämnet intressant då vi båda är intresserade av marknadsföring av varumärken. LÄS MER

  5. 10. The Global Effect of the Glaxo Case : The Increase of Transfer Pricing Conflicts between the OECD and the US

    Magister-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Camilla Hallbäck; Sara Gustafsson; [2008]
    Nyckelord :Transfer Pricing; Marketing Intangibles; The Arm s Length Principle; The Pharmaceutical Industry; Internprissättning; immateriella tillgångar; armlängdsprincipen; läkemedelsbranschen;

    Sammanfattning : This master’s thesis compares the OECD transfer pricing recommendations with the transfer pricing rules of the US. The main focus is the ethical pharmaceutical industry and intangible property, in particular marketing intangibles. LÄS MER