Sökning: "magisteruppsats skolutveckling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden magisteruppsats skolutveckling.

  1. 1. Starka system och bräckliga broar En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jonas Malmgren; Johanna Palmaeus; [2018]
    Nyckelord :Förskola; Förskoleklass; NPF; Organsisation; Skola; Specialpedagogiska perspektiv; Systemteori; Övergångar; Överlämningar;

    Sammanfattning : AbstractProgram och kurs: Specialpedagogprogrammet/ Magisteruppsats 15hp Nivå: Avancerad nivå Termin/år: Vt 2018 Handledare: Lisa Hellström Examinator: Magnus ErlandssonTitel/ Rapportnummer: Starka system och bräckliga broar - En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv.Nyckelord: förskola, förskoleklass, NPF, organisation, skola, specialpedagogiskt perspektiv, systemteori, övergångar, överlämningar. LÄS MER

  2. 2. Går ekvationen ihop? En studie av Matematiklyftet som form för grundskollärares kompetensutveckling

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Marie Bäckström; [2014]
    Nyckelord :kompetensutveckling; grundskollärare; Matematiklyftet; kollegialt lärande; organisationskultur; förväntningar; rektor;

    Sammanfattning : Titel: Går ekvationen ihop? En studie av Matematiklyftet som form för grundskollärares kompetensutveckling. Nivå: Magisteruppsats i Utbildningsvetenskap- och skolutveckling. Författare: Marie Bäckström.Utgivningsår: Våren 2014. LÄS MER

  3. 3. Alternativa verktyg för tillgänglighet och delaktighet : Implementering och användning av it i klassrummet

    Magister-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Tord Söderqvist; [2012]
    Nyckelord :alternativa verktyg i lärandet; kompensatoriska hjälpmedel; it och specialpedagogik; läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; tillgänglighet; skolutveckling; lärare; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att belysa hur lärare skapar mening åt alternativa verktyg/kompensatoriska hjälpmedel i sin undervisning. Det empiriska materialet utgörs av inspelade samtal från fyra fokusgrupper bestående av sammanlagt 19 personer från fyra grundskolor. LÄS MER

  4. 4. Elevers uppfattningar kring bedömningsmatriser i svenska

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Cristina Nordman; [2009]
    Nyckelord :bedömning; bedömningsmatriser; elevuppfattningar; formativ; kunskapssyn; skolutveckling; assessment; development of school project; formative; pupils perception; scoring rubrics; view of knowledge;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka elevers uppfattningar och upplevelser av bedömningsmatriser i svenska. Uppsatsen är ett led i ett skolutvecklingsprojekt om kunskapssyn, bedömning och IUP, Individuell utvecklingsplan, på Fäladsgården, en 6-9-skola, i Lund . LÄS MER