Sökning: "magisteruppsats sociologi"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden magisteruppsats sociologi.

  1. 11. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Katharina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Företagsmärke; Identitet; Image; McDonalds; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER

  2. 12. kön.genus@IT

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Sofie Petersson; [2002]
    Nyckelord :Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Både kvinnor och män har vuxit upp med datorer och man borde därför kunna utgå från att kvinnor och män är lika inflytelserika i IT-branschen. Så är emellertid inte fallet. Teknik och data anses betraktas som maskulina och mer förknippade med män än med kvinnor. LÄS MER