Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Attraktiva arbetsgivares profilering : En diskursanalys om attraktiva arbetsgivares employer branding inom ingenjörsbranschen

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Julia Öhrberg Nyberg; Lovisa Bodin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 2021-05-31Level: Master thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Lovisa Bodin (96/11/06), Julia Öhrberg Nyberg (98/05/18) Title: Attractive employers profiling Tutor: Magnus Linderström Keywords: Employer Branding, Employer attractiveness, Discourse, Discourse analysis, Identity, Engineer Research questions: What discursive practices can be distinguished within the employer branding discourse? What influences does the discursive practices have on individuals’ identity creation? Purpose: The purpose of the study is to investigate and understand how attractive employers for engineers’ profile themselves in a time where the need for technical competence is growing, by looking at four of the most attractive employers who according to labor market research are Sweco, IKEA, Volvo Group and Spotify. The purpose is also to understand how employers' profiling affects individuals who apply to the organizations. LÄS MER

  2. 2. Knivsäkerhet i butik

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Carl-Magnus Lunner; Henrik Danin; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den 10:e augusti 2015 blev en kvinna och hennes son mördade på IKEA i Västerås. Mordvapnet var en kniv från varuhuset. Detta ledde till att problematiken angående knivsäkerhet i butik aktualiserades. Ett flertal knivtillverkare valde då att utveckla säkerhetslösningar för sina knivar i butik. LÄS MER

  3. 3. Förslag till utformning av stadsdelen Nya Haganäs & IKEA:s planerade Life@Home-mässa i Älmhult

    Kandidat-uppsats, Institutionen för bygg- och energiteknik (BE)

    Författare :Magnus Jeppsson; Gustaf Björkman; [2013]
    Nyckelord :Bomässa; Haganäs; IKEA; Life@Home; Nya Haganäs; Småland; Stadsplanering; URBAN STEP; Älmhult;

    Sammanfattning : Hur bör en Life@Home-mässa i Nya Haganäs utformas för att attrahera, skapa publicitet och få folk att bosätta sig på orten? Svaret på den frågan undersöks i denna rapport. Bostadsbrist leder till ett behov att expandera och en mässa kan ge orten mer publicitet och intresse som genererar underlag för nybyggnationer och immigration. LÄS MER

  4. 4. Impact of managerial innovation on corporate social responsability : Ikea case study analysis

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Blandine Sanchez; Nathan Fanise; [2013]
    Nyckelord :Managerial innovation; technological innovation; innovation; corporate social responsibility; value; values; intangible value; tangible value; values resonance; values dissonance.;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis is to provide a deeper understandingof managerial innovation impact on companies through Corporate SocialResponsibility (CSR). For this objective, IKEA Karlstad was chosen for theempirical part in order to apply the theoretical framework to practicalrelevance. LÄS MER

  5. 5. Får vi lov? : IKEA:s etablering i Karlstad sett ur ett resursberoendeperspektiv

    Magister-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Magnus Andersson; [2010]
    Nyckelord :Municipality; resource dependency theory; IKEA; establishment; dominant plane;

    Sammanfattning : IKEA is probably one of the most well known Swedish companies in the world. During thepast decades millions of people all across the globe have decorated their homes according tothe style of IKEA. LÄS MER