Sökning: "mail survey"

Visar resultat 1 - 5 av 275 uppsatser innehållade orden mail survey.

  1. 1. "Just i vårt yrke är det lättare att blunda om klienter är otrevliga... man förväntar sig det till en viss del" En kvantitativ studie om socialarbetares upplevelse av klienters otrevliga bemötande och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Nicolette Dahl Jeandel; Malin Hansson; [2023]
    Nyckelord :Social workers health; Wellbeing; Client Violence; Client behaviour; Social Sciences;

    Sammanfattning : The past couple of decades have seen an increase in threats and violence from clients toward social workers. One of the most important parts of social work is the workers' meetings and interactions with the clients to ensure that the client can get access to the help and resources that they need. LÄS MER

  2. 2. Missuppfattande elever. Går det att undvika? : En studie av lärares upplevelser kring elevers missuppfattningar i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Karl Sjöö; [2023]
    Nyckelord :Concept image; conceptual thinking; high school mathematics teachers; mathematical misconceptions; survey.; Begreppsbild; enkätundersökning; konceptuellt tänkande; matematiklärare på gymnasienivå; matematiska missuppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärarnas upplevelse av elevers missuppfattningar vid inlärning av bråk och sannolikhet samt om det är möjligt att minska missuppfattandet med hjälp av kategorisering av dessa. Genom att fråga matematiklärare om de upplever att eleverna de undervisar ofta har missuppfattningar och om samma missuppfattningar är återkommande, kan vi få en bild av vilka delar av de matematiska begreppen som kan uppfattas svåra av eleverna. LÄS MER

  3. 3. You´ve Got Mail! : A quantitative study on Permission-based email marketingsimpact on brand attitudes

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :David Jonsson; Måns Tufvesson; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Brand Attitudes; Permission-based email marketing; content; frequency;

    Sammanfattning : The study introduces the concept of attitudes and its fundamentals, as well as how it revolvesaround the given attitude object, in this instance brands. Furthermore, it introduces thephenomena of email marketing and how it has evolved its consensual form that is mostcommon today, referred to as PEM (Permission-based email marketing) in this study. LÄS MER

  4. 4. Hemtandvård hos hundar med parodontit. En uppföljande enkätstudie efter professionell tandrengöring (PTR)

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :John Svärd; [2023]
    Nyckelord :enkät; parodontit; tandborstning; hemtandvård; hund;

    Sammanfattning : Parodontal sjukdom (gingivit och parodontit) är en av hundens vanligaste sjukdomar. Daglig hemtandvård är gold standard för profylax och de flesta hundägare anser att hundens tandhälsa är mycket viktig. Trots detta visar flera studier att efterlevnaden av råd är mycket låg avseende tandborstning. LÄS MER

  5. 5. ”There is open and honest two-way communication at our company” : En kvantitativ undersökning om vad som kan påverkat Sandvik Manufacturing Solutions resultat på deras medarbetarundersökning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Felicia Asklöf; Sofie Jonsson Hulkko; [2023]
    Nyckelord :Two-way communication; internal communication; organizational communication; organizational culture; Tvåvägskommunikation; internkommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa studie undersöker faktorer som kan ha påverkat resultatet på Sandvik Manufacturing Solutions medarbetarundersökning relaterat till påståendet "There is open and honest two-way communication at our company” och varför. Studien tillämpade en enkät som distribuerades på Sandvik Manufacturing Solutions intranät och via e-post och fanns att tillgå för cirka 1900 medarbetare. LÄS MER