Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Success Determinants of Nordic Tender Offers
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The study of 180 tender offers occurred between 2009 and 2023 tests how a set of specific factors affects the probability of the successful completion of the tender offer and compares the results with the industry views on the topic. The study shows that the probability of success of the tender offer is increased with bid premium size and irrevocable commitments, while factors like due diligence condition and entering the process as an interloper negatively affect the probability of success of the bid. LÄS MER
2. Master’s Thesis in Finance Short-term SPAC Performance- Empirical Evidence on Pre-merger SPAC Performance
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The paper aims to shed light on the topic surrounding short-term SPAC performance. The primary focus is on whether two of the most prominent events in a SPACs lifecycle, merger announcement and merger completion, show signs of abnormality regarding short-term returns. The event study documents a 5. LÄS MER
3. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER
4. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER
5. Adoption of Additive Manufacturing in the Food Industry : Exploring marketing, sales, and after-sales strategies for the adoption of Additive Manufacturing in the food industry.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Additive Manufacturing (AM) is a technology that enables to print three dimensional solid objects which can be metal, plastic, and similar. AM has a lot of advantages such as lead time reduction and reduction in the number of steps required for manufacturing compared to the traditional manufacturing (TM) method. LÄS MER