Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Success Determinants of Nordic Tender Offers

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Andrei Shakolin; Oleksandr Mliievskyi; [2023]
    Nyckelord :Tender Offer; Takeover; M A; Bid Premium; Nordic;

    Sammanfattning : The study of 180 tender offers occurred between 2009 and 2023 tests how a set of specific factors affects the probability of the successful completion of the tender offer and compares the results with the industry views on the topic. The study shows that the probability of success of the tender offer is increased with bid premium size and irrevocable commitments, while factors like due diligence condition and entering the process as an interloper negatively affect the probability of success of the bid. LÄS MER

  2. 2. Master’s Thesis in Finance Short-term SPAC Performance- Empirical Evidence on Pre-merger SPAC Performance

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marko Stankovic; Valter Trollius; [2022-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The paper aims to shed light on the topic surrounding short-term SPAC performance. The primary focus is on whether two of the most prominent events in a SPACs lifecycle, merger announcement and merger completion, show signs of abnormality regarding short-term returns. The event study documents a 5. LÄS MER

  3. 3. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jacob Palmborg; Daniel Ljung; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; motivation; women’s sports; marketing; sponsorship decisions; Sponsring; motivation; damidrott; marknadsföring; sponsringsbeslut;

    Sammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  4. 4. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  5. 5. Adoption of Additive Manufacturing in the Food Industry : Exploring marketing, sales, and after-sales strategies for the adoption of Additive Manufacturing in the food industry.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Burak Erol; Maitreya Chandrashekhar Datar; [2022]
    Nyckelord :Additive Manufacturing; Qualitative Interview; Adoption of AM; Adoption Marketing; Sales and After-sales Strategy; Food industry; Knowledge Gap; Adoption of Additive Manufacturing;

    Sammanfattning : Additive Manufacturing (AM) is a technology that enables to print three dimensional solid objects which can be metal, plastic, and similar. AM has a lot of advantages such as lead time reduction and reduction in the number of steps required for manufacturing compared to the traditional manufacturing (TM) method. LÄS MER