Sökning: "main sponsor"

Visar resultat 16 - 20 av 68 uppsatser innehållade orden main sponsor.

  1. 16. Det som händer på Tele2 stannar på Tele2, eller? - En kvantitativ studie kring sponsorskaps effekter avseende anti-brand communities, bojkott, word-of-mouth samt köpintention baserat på kontext.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johan Carlgren; Tobias Holmström; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; Word of mouth; Anti-brand communities; Boycott; Context;

    Sammanfattning : In 2020, Zlatan Ibrahimovic joined Hammarby IF as a partner, which has caused outrage among Malmö FF supporters who proceeded to talk negatively about him on social media and destroying his statue outside of Malmö FF's home stadium. Likewise, when the beverage company Spendrups announced a sponsorship of Hammarby IF, the main supporter group of close rivals, Djurgårdens IF called out for a boycott of Spendrups products. LÄS MER

  2. 17. Why is a spectator’s eye caught? : A qualitative study exploring Sponsorship Communication in an Entertainment Event context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Agnes Håkansson; Emma Bengtsson; Karlsson Lina; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; communication; event marketing; entertainment event; sponsorship communication at entertainment events; viewer’s perspective;

    Sammanfattning : Background: Sponsorships are a way for brands to communicate with their observers at entertainment events. Sponsorship cues, event context, and consumer/sponsor relationships are important to be aware of in order to create impacting sponsorship communication. LÄS MER

  3. 18. Customer perceptions of equipment rental : services for a circular economy

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Ellinor Berg; [2020]
    Nyckelord :green products attributes; practices; renting vs buying; servicification; sharing-ecocnomy; social practice theory; use-oriented services; användarorienterade tjänster; delningsekonomi; gröna produktegenskaper; hyra vs köpa; tjänstefiering;

    Sammanfattning : Sustainability, consumption, and management of finite resources has become a global topic of discussion. Circular economy [CE] is presented in FN´s global goals agenda 2030 as an alternative model of consumption and a solution to move away from unsustainable development. LÄS MER

  4. 19. Sponsorship for Women in Motorsport : A Study about which Criteria that Attracts Companies to Sponsor Women in Motorsport

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Jessica Bäckman; Carolina Mella; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; Women in Motorsport; Selection criteria;

    Sammanfattning : A sponsorship within sports can be based on different criteria depending on what type of company you ask. Thus, it is important for the athletes to be able to present the most attractive criteria within their sponsorship proposals. LÄS MER

  5. 20. Sponsring av idrottsevenemang som ett internt verktyg : En kvalitativ studie om hur Vasaloppets huvudsponsorer använder sponsring internt för att påverka de anställdas arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Carl Sköld; Julia Johansson; [2020]
    Nyckelord :sponsorship; sport event sponsorship; internal marketing; work motivation; staff pride; employee engagement; values; sponsring; sponsring av idrottsevenemang; intern marknadsföring; arbetsmotivation; stolthet; engagemang; värderingar;

    Sammanfattning : Sponsring av idrottsevenemang innefattar ett ömsesidigt utbyte mellan sponsorn och idrottsevenemanget vilket gör att sponsring blir aktuellt både i idrottsvärlden och företagsvärlden. Företag som sponsrar idrottsevenemang kan arbeta med sponsringen både externt och internt. LÄS MER