Sökning: "mainstream school"
Visar resultat 21 - 25 av 101 uppsatser innehållade orden mainstream school.
21. Att stå upp för sin rätt– är det värt det? : En intervjustudie med elever som har dövhet eller hörselnedsättning om self-advocacy i övergången till gymnasiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om under vilka omständigheter elever med dövhet eller hörselnedsättning (d/hns) utövar self-advocacy i övergången från högstadiet till gymnasiet. Self-advocacy innebär att individen står upp för sina behov och påverkar sin omgivning för att få likvärdiga förutsättningar till delaktighet. LÄS MER
22. Global Dichotomies on a Local Scale: A Grounded Theory Approach to Turkish Hip-Hop Culture
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The concepts of ‘Old School’ and ‘New School’, peculiar to hip-hop's lexicon, have long been framed by theories of subculture heavily drawing on a binary scale of authenticity and inauthenticity. This dichotomy is widely used to characterize a discursive conflict between the authentic aspects of hip-hop music and its excessively commercialized versions undermining hip-hop’s counter-hegemonic potential. LÄS MER
23. Creating an inclusionary classroom through alternative ways of knowing : A Swedish Case Study
Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för migration, etnicitet och samhälle (REMESO)Sammanfattning : In recent years Sweden has witnessed an increasing number of newcomers into its schools from an array of sociocultural and ethnic backgrounds. Rather than see this as a ‘burden’, this case study looks at ways teachers can embrace diversity, build upon students' prior knowledge and experiences and challenge traditional notions of how knowledge is produced in the classroom. LÄS MER
24. Degrowth - an Analysis of the 2030 Agenda for Sustainable Development
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The United Nations member states adopted and signed the Sustainable Development Goals in 2015, establishing a framework for global discussion on sustainable development. The inclusion of 'Economic Growth' in these goals begs the question of what constitutes sustainable economic growth in the eyes of the UN. LÄS MER
25. A critical discourse analysis of the construction of knowledge of gender in sociology at upper-secondary school
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This thesis presents a critical discourse analysis of how the sociology of gender is constructed in the sociology syllabus and two textbooks aimed for use at upper secondary school level. I use Bernstein’s theory of framing and classification to understand how power over knowledge is distributed through this construction. LÄS MER