Sökning: "maja Palmqvist"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden maja Palmqvist.
1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER
2. Introduktionens betydelse : En kvalitativ studie om chefers och medarbetares upplevelse av introduktionen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Nyutexaminerade sjuksköterskors upplevelse av krav, kontroll och socialt stöd : En kvantitativ studie om jämförelsen av att delta i ett introduktionsprogram eller inte
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att kvantitativt undersöka om det fanns en skillnad mellan nyutexaminerade sjuksköterskor som deltagit i ett introduktionsprogram jämfört med de som ej gjort det avseende krav, kontroll och socialt stöd. De nyutexaminerade sjuksköterskorna kom från två olika sjukhus där ena gruppen gått ett introduktionsprogram och det andra inte, vidare undersöktes även en grupp sjuksköterskor som arbetat i fem år eller fler från respektive sjukhus. LÄS MER
4. Kan haha - leda till - aha? : Kan skrattyoga påverka kreativiteten och sinnestämningen?
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Abstrakt: det finns mycken forskning som visar att humor/skratt i olika former kan bidra till positivare sinnestämning och ökad kreativitet i arbetslivet. En relativt ny metod är skrattyoga - en företeelse som knappt varit föremål för studier i Sverige. LÄS MER