Sökning: "make- or-buy analysis"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden make- or-buy analysis.
1. Make or buy-analys för specialtillverkade komponenter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Projektarbetet utförs på uppdrag av Virtual Manufacturing AB (VM) där frågor gällande make or buy av specialtillverkade komponenter har undersökts och besvarats. VM tillverkar och säljer Lean Manufacturing Products, vilket är produktionshjälpmedel, som används inom en rad olika industrier. LÄS MER
2. In- or Outsourcing within a Public Organization - A case study of internal allocation decisions between Intraservice and other subsidiaries within the Municipality of Gothenburg City
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The concept of in- or outsourcing has been researched extensively in a private organizational context, in contrast to a public organizational context. This thesis uses a novel approach by applying the in- or outsourcing concept within a larger public organization. LÄS MER
3. Market Intelligence within Software Procurement
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : With the dawn of the digital era, software solutions are becoming of increasingly strategic importance for corporations, and due to the complexity of the products and the huge lock-in effects which they often give rise to, software-procurement is growing into a critical activity. However, due to the phenomena of information overload, finding and making use of the right information when making strategic decisions is becoming increasingly difficult, resulting in the need for organizations to overlook their information processing capacities in order to ensure the quality of such selections. LÄS MER
4. Förslag av lämpligt layoutkoncept för specifik lågvolymproduktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Companies are constantly striving for improvement and expansion. An effective approach is to manufacture your own products instead of buying them ready-made. The purpose of this study is thus to design the start-up of a smaller production with relatively low volumes and to see if the acquisition of an own production will be lucrative. LÄS MER
5. Framtagning av en konceptuell kostnadsmodell för sökmotoroptimerade webbapplikationer : Ett förslag på kostnadsmodell som beskriver uppkomna kostnader utifrån centrala aktiviteter
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat sättet människor kommunicerar och lever sina liv. Idag är det möjligt att boka ett möte, beställa mat eller köpa en resa online. Den moderna människans konsumtionsvanor gör det livsviktigt för företag att etablera en digital närvaro. LÄS MER