Sökning: "makeup"

Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade ordet makeup.

  1. 21. Modeling and Optimization of the Early Baggage Storage at Stockholm Arlanda Airport Terminal 5

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lisette Ageling; Ture Alm; [2022]
    Nyckelord :applied mathematics; EBS; tillämpad matematik; EBS;

    Sammanfattning : This report was written in cooperation with Swedavia and aimed to examine and optimize the time before flight departure the chutes should open. Chutes are the last state before the baggage is transported to the plane. Currently, the chutes open two hours before departure. LÄS MER

  2. 22. "Customers’ expectations have never been higher" : A quantitative study of customers’ perceptions of customer experiences delivered by physical beauty and makeup stores in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Linnér; Isabella Olsson; [2022]
    Nyckelord :Customer experience; Beauty and makeup retailer; In-store environment; Experiential dimensions; Atmospheric; Sensory marketing; In-store technologies;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to examine which experiential dimensions that are perceived as important for customers and how these dimensions are delivered by Swedish beauty and makeup retailers. The focus is to examine how their physical in-store environments succeeds with delivering extraordinary customer experiences. LÄS MER

  3. 23. The made-up woman : Women’s daily use of makeup in Rome

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Sara Falk; [2022]
    Nyckelord :Cosmetics; women; Roman women; make up; gender identity; chemical analysis; Kosmetik; kvinnor; romerska kvinnor; smink; könsidentitet; kemisk analys;

    Sammanfattning : This study details Roman women’s use of makeup, and the relevance of studying makeup whenexploring the history of Roman women. The study explores the relation between the use ofmakeup and female identity through texts and archaeological material. LÄS MER

  4. 24. Spegel, spegel på väggen där. : En semiotisk analys av Sephoras reklam: The unlimited power of beauty

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Maya Einarsson Svensson; [2022]
    Nyckelord :Wokewashing; femvertising; Sephora; smink; feminism; genus; reklam; marknadsföring; varumärkesaktivism;

    Sammanfattning : The goal of this essay is to examine Sephora’s video commercial in the context of wokewashing and femvertising. The question constructed for that aim which is the basis of this essay reads as follows: How does the clip use symbols and speech to emphasise a feminist stance in their commercial, and could the movie be used as an example of wokewashing? Different feminist views on makeup and beauty are presented under background to give context to facilitate discussions about whether this is wokewashing and/or femvertising. LÄS MER

  5. 25. Influencers, barnarbete och en likeandepublik : En kvantitativ enkätstudie om uppfattningen och inställningen bland svenskar gällandebetalda samarbeten på sociala medier där barn medverkar

    L3-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Alice Axelsson; Karin Eriksson; Amadeus Jahnson; [2021]
    Nyckelord :Sponsored collaborations; social media; children; influencers; generations; Betalda samarbeten; sociala medier; barn; influencer; generationer;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en uppfattning om hur svenskar ser på att barnmedverkar i betalda samarbeten på sociala medier, där influencers får betalt av företag för attmarknadsföra produkter tillsammans med sina barn. Det är en kvantitativ undersökning somgenomfördes med enkäter som skickades ut till grupper utifrån generation, kön ochfamiljesituation. LÄS MER