Sökning: "malin helena delaktighet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden malin helena delaktighet.

  1. 1. Möjligheter och utmaningar med att använda IKT i pedagogisk dokumentation : En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Utbildningsvetenskap

    Författare :Malin Torvang; Helena Hedman; [2017]
    Nyckelord :didaktik; förskola; IKT; pedagogisk dokumentation;

    Sammanfattning : Pedagogisk dokumentation rekommenderas av Skolverket som metod för att arbeta med de avsnitt i förskolans läroplan som berör uppföljning, utvärdering och utveckling. IKT är numera ett vanligt inslag i den svenska förskolan och används av både barn och pedagoger. LÄS MER

  2. 2. "Synd att matsalen är indelad med ett eget hörn för sär ..." - en kvalitativ studie om samverkan och delaktighet i gymnasiesärskolan och gymnasieskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Malin Andersson; Helena Kjellström; [2014-09-08]
    Nyckelord :samverkan; delaktighet; inkludering; utvecklingsstörning; gymnasiesärskola; fenomenografi; kommunikativt relationsinriktat perspektiv; lärande och kunskapsutveckling hos elever med utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : Syfte: Bakgrunden till syftet kommer av ett intresse att utveckla gymnasiesärskolans verksamhet när det gäller samverkan med gymnasieskolan och olika inkluderande undervisningslösningar. Examensarbetet syftar till att beskriva och analysera hur lärare och rektorer inom skolformerna gymnasiesärskola och gymnasieskola uppfattar begreppen samverkan och delaktighet. LÄS MER

  3. 3. Medbestämmande i samling och tema på förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares och barns syn på medbestämmande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Helena Uddh; Malin Wingren; [2011]
    Nyckelord :delaktighet; inflytande; medbestämmande;

    Sammanfattning : BakgrundFör att barn ska utvecklas till självständiga och demokratiska individer bör de få vara medbestämmande i situationer som rör deras vardag, exempelvis samling och tema. För att samling och tema ska bli meningsfullt för barnen bör deras intressen, tankar och åsikter synliggöras. LÄS MER