Sökning: "malmö shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade orden malmö shopping.

  1. 1. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kai Kouweik; Jaouad Mrika; [2023]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; home delivery; Buy-Online-Pickup-in-Store; self-collection services; Sista milen; e-handel; hemleverans; hämtning i butik; utlämningsställen;

    Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER

  2. 2. Shoppin’ in the Rain : An Evaluation of the Usefulness of Weather-Based Features for an ML Ranking Model in the Setting of Children’s Clothing Online Retailing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isac Lorentz; [2023]
    Nyckelord :Statistical analysis; regression analysis; recommender systems; ensemble learning; electronic commerce; LightGBM; learning to rank; feature selection; weather-based features; fashion; Statistisk analys; regressionsanalys; rekommendationssystem; ensemble-inlärning; näthandel; LightGBM; learning to rank; variabelselektion; väderbaserade variabler; mode;

    Sammanfattning : Online shopping offers numerous benefits, but large product catalogs make it difficult for shoppers to understand the existence and characteristics of every item for sale. To simplify the decision-making process, online retailers use ranking models to recommend products relevant to each individual user. LÄS MER

  3. 3. Framtidens e-handel och hur den kan förbättras

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Henrik Persson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; Environmental impact; Underpacking; Sustainable behavior; Design for sustainability; Ceschin and Gaziulusoy; Speculative design; Literature study; Polarity mapping; Generative; idea generation; Reusable packaging; Concept; development; New approach; Positive change; Reduction of online shopping;

    Sammanfattning : E-handel är ett problem för miljön som ständigt ökar samtidigt som det öppnar upp för nya svårigheter. Det störst växande problemet är hur enkelt det är att handla online. Detta leder till andra konsekvenser, såsom underpackning. LÄS MER

  4. 4. Seniorers onlinehandel : En kvantitativ- och kvalitativ studie om faktorer och anpassningar som påverkar seniorers handel online

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Levin; Engla Hildingsson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; Seniors; Adaptation; Driving forces; Barriers; IRT; UTAUT; Onlinehandel; Seniorer; Anpassning; Drivkrafter; Barriärer; IRT; UTAUT;

    Sammanfattning : Studier visar att det framför allt är äldre som lever i ett digitalt utanförskap i Sverige. Många pensionärer behöver hjälp att utföra digitala aktiviteter och däribland att handla online. Detta tyder på att det finns ett behov av att anpassa digitala medier till äldre. LÄS MER

  5. 5. IXD and Second-hand Shopping Experience : Interactions to better the user experience of second-hand stores to attract Fast-Fashion Consumers to Second-hand Shopping Experience

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Abdulrahman Al-Eryani; [2022]
    Nyckelord :Interactions; Sustainable Interaction Design; Disruptive UX; Second-hand clothing; User Experience;

    Sammanfattning : This project deals with the potential interaction design that can create ways for fast-fashion consumers toward using second-hand clothing. Through contextual inquiries, main insights were used to guide the prototyping. This led to creating Vintage Block, an app and in-store experience consisting of three different ideas. LÄS MER