Sökning: "malmö spelutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden malmö spelutveckling.

  1. 1. Generating terrain features using software agents

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Marcus Sköld; [2023]
    Nyckelord :PCG; Game development; Procedural Content Generation; Terrain; Agent; Spelutveckling; terräng; agent;

    Sammanfattning : Terrain is a key aspect of a game to help immerse the player in the virtual environment. Producing such content can however be quite challenging for a designer since landscapes need to satisfy the game’s visual and playable needs. LÄS MER

  2. 2. Spelutveckling från hemmet. : En studie om Covid-19 pandemins påverkan på anställda i spelindustrin.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Tobias Vestberg; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Game-companies; Communication; Work from home; Teamwork.; Covid-19; Spelföretag; Kommunikation; Arbete från hemmet; lagarbete.;

    Sammanfattning : Under våren av 2020 blev flera branscher tvungna att skicka hem sina anställda för att arbeta hemifrån som skydd från Covid-19 pandemin. Denna studie undersöker hur anställda inom spelföretag blev påverkade av det nya arbetssättet och vilka problem och fördelar detta innebar för individen. LÄS MER

  3. 3. Könsfördelning innanför Sverigesdatorspelsbransch : Yrkesidentiteter och Isomorfa krafter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :My Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Game development; occupational identities; gender equality; isomorphism; Spelutveckling; spelbransch yrkesidentiteter; jämställdhet; isomorfism;

    Sammanfattning : För att studera könsfördelningen inom den svenska datorspelsbranschens användes datahämtad från LinkedIn över kön och arbetsroller, det indikerades tydligt att kvinnor varunderrepresenterade i Sveriges spelbransch, särskilt inom produktion, tech, och iledarskapsroller. En kvalitativ analys fann att isomorfa krafter sannolikt påverkarföretagen i branschen att likna varandra i könsfördelning och att kvinnor i branschentroligtvis upplever låg passform i yrkesidentiteter och lider negativa effekter avminoritetsstatus inom yrkeskategorier. LÄS MER

  4. 4. Spelutvecklingsföretags lokaliseringsbeslut - En Kvalitativ undersökning av spelutvecklingsföretags lokaliseringsbeslut i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Björn Linander; Christoffer Ahl; [2020]
    Nyckelord :Game development; Location decision; Bid-rent theory; Agglomeration economies; Spelutveckling; Lokaliseringsbeslut; Bid-rent teorin; Agglomerationsekonomier;

    Sammanfattning : Studien undersöker de faktorer som ligger bakom spelutvecklingsföretagens val vid etablering i de centrala delarna av Malmö. Analys har gjorts på hur spelutvecklingsföretagen resonerar kring deras beslut samt vilka faktorer de grundar sin lokalisering på. LÄS MER

  5. 5. Mixed-initiative quest generation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Olsson; Eric Grevillius; [2020]
    Nyckelord :PCG; Mixed-initiative; Quest generation;

    Sammanfattning : Ända sedan 1960-talet har idén om ett symbiotiskt partnerskap mellan dator och människa presenterats och att detta partnerskap kan ge lösningar bättre än människan ensam kan. Detta symbiotiska partnerskap har spridit sig till processuell generering (PCG) genom angripningssättet “blandade initiativ”, där människa och dator turas om bidra med lösningar. LÄS MER