Sökning: "malmer matematik"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden malmer matematik.
1. Nyanlända elevers svårigheter i algebra : En studie om nyanlända elevers uppfattningar om undervisning i algebra samt textuppgifter inom algebra i introduktionsprogram
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka matematiska och språkliga svårigheter nyanlända gymnasieelever har när de arbetar med algebra, både deras uppfattningar om undervisning i algebra och hur de löser textuppgifter inom algebra. Samtliga elever i studien är nyanlända och går ett introduktionsprogram och de har ett annat modersmål än svenska. LÄS MER
2. Teachers Experiences of Laboratory Mathematics - is there a Need for a Mathematics Workshop in Compulsory school level 7-9?
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Lindmark, Camilla (2016). Lärares erfarenheter av laborativ matematik – finns det behov av en matematikverkstad på högstadiet? Speciallärarprogrammet. Skolutveckling och ledarskap. Lärande och samhälle. LÄS MER
3. Hur finner vi elever i behov av särskilt stöd i matematik i årskurs 1-3?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : En betydelsefull faktor för att kunna förebygga eller minska elevers svårigheter i matematik är att de upptäcks tidigt. Det är viktigt att ha kunskap om vilka signaler som ska betraktas som avvikande och kräver en särskild utredning (Butterworth, 2011; Malmer, 2006). LÄS MER
4. Matematik på ett nytt språk : En studie kring matematikundervisning för nyanlända elever
Kandidat-uppsats, Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Resultaten från de nationella proven i matematik från vårterminen 2012 visar att elever som har ett annat språk än svenska som modersmål har svårare att nå de krav som ställs för att eleverna ska uppnå betyget godkänt i matematik än de elever som har svenska som modersmål. Bland elever med utländsk bakgrund finns en högre procentuell andel – oavsett kön – som inte uppnått kraven. LÄS MER
5. Språkets betydelse för matematikinlärningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : Study aimed to see if the language has bearing on mathematics learning. The study used qualitative interviews of three first grade teachers and one special education teacher. LÄS MER