Sökning: "management blog"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden management blog.
1. Den medvetna och motsägelsefulla influencern: En kvalitativ studie av influencers framställning i förhållande till resande och miljömedvetenhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Influencer marketing är en marknadsföringsmetod vars utveckling skett i explosionsartad framfart till följd av den moderna digitaliseringen. Studien syftar till att undersöka och analysera influencers självframställning inom denna omåttligt populära marknadsföringsform. LÄS MER
2. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga. Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER
3. The life of the fashion blogger : an exploratory study of self-identity and self-presentation on personal style bloggers
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background: The phenomenon of the 21st century, fashion bloggers, are having something that the glossy fashion magazines and fashion advertisements never had – a personal touch through their identity. Through sharing experiences, opinions and feelings about garments, shopping and other fashion related subjects, fashion bloggers share their self. LÄS MER
4. Social media marketing : Acquiring customer loyalty and relationship management using social media as a marketing channel
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, InformatikSammanfattning : Abstract Social media is a marketing phenomenon that is growing very fast. Social media helps creating value for customers in broadcasting the advertising among social networks. Blog posts, videos, pictures, reviews and ratings all have a significant impact on marketing. LÄS MER
5. Det personliga intrycket via bloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The personal impression trough blogs - a study about personal bran-ding and impression management through blogs Personal branding is a new phenomenon that is coming across different compli-cations. An individual is supposed to be a personal brand on the one hand and is expected to live up to it’s own uniqueness on the other. LÄS MER